Jump to content

Service på Wallas 85DT

PolarOslo

Recommended Posts

Heisann. Eg har en Wallas Safeflame 85DT som eg mistenker trenger litt TLC. Den gule lampa skrur seg på ved oppstart, og hele sulamitten varmer seg med tider og stunder opp. MEN: Den røde lampa skrur seg ikkje på. Så den står og klikker med ca 12 klikk pr 15 sek, og det går ei vifte inni der. Brukte ca 20 minutt på å koke ca 1.5 liter vatn, iflg bruksanvisning skulle det røde lyset skru seg på etter 3-5 minutt.

Så: har lest litt her, men har fremdeles litt for mange tommeltotter for mitt eget beste, med mindre det er en veldig enkel fiks. Finnes det steder i Oslo man kan få hjelp til dette?

Er du sikker på at du har målt/telt riktig pumpeslagene?

På fullt skal pumpa tikke/slå 10 tikk i løpet av 14-15 sek, men ikke før den er ferdig med glødetiden.

Suger pumpa? Ta bort sugeslangen fra tanken noe sekunder slik at du lager ei luftboble. Følg luftbobla i sin ferd mot apparatet. Den skal flytte seg ca 2-2,5 cm pr tikk.

Apparatet er veldig enkelt å ta service på selv, ut av benken må det uansett, og da er mye av jobben gjort.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Kjørte en ny testrunde. Apparatet tikket først 5-6 slag pr 15 sek, før frekvensen økte til 11 (som eg tenker er nært nok det du sier) etter et par minutter. Kan det være den egentlig funker, men at dioden er gåen? Blir ganske varm når den har stått en stund (10+ minutter), så det virker ikkje til å være noko galt med effekten.

Skal nedom i morgen og se om eg finner ut av det med slangen etc.

Mvh Trond

Hvordan oppfører den seg når du slår av.

Går viftemotoren noen minutter etterpå, eller stopper den med en gang?

Har nye dioder på lager om det bare er den.

Bruker du parafin (Fritidsparafin) eller diesel?

Om du bruker parafin; er det gammel parafin? Trekker kondens om den står over tid og om tanken/dunken er halvfull.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...