Rookie_332 Startet 19.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2022 Har kjøpt victron mppt 75/15 regulator til en skanbatt 180w bærbar panel og lurer på oppsett av regulatoren bla. Jumper står i midten ergo pin 2-3 den skal vel stå der for da lader den med 14 v ? Det er mulighet for 3-4 men det står det ikke noe om men lar vel den stå der den er ?? Og ellers er det bare kobble til batteri først slik at den dekterer automatisk batteriet deretteter koble til panelet ? Ellers er det bare tut og kjør ? Ikke noe mer instillinger inne på appen el ...... Sitér dette innlegget Link to post
trydis Svart 20.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2022 (redigert) Jumper styrer vel bare "load"-utgangen og når denne skal kobles ut/inn: Dette er vel standardinnstillingene, men kan endres via mobilapplikasjonen: Sekvens: Redigert 20.Mai.2022 av trydis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 21.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2022 Ok , så ergo evt la ting være som default og egentlig bare tut og kjør ? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 21.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2022 Det går sikkert fint med defaulinnstillinger men dersom du ønsker tips rundt dette er det smart å oppgi hvilke batterier regulator skal tilkoples! Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 21.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2022 Fantino skrev for 3 timer siden: Det går sikkert fint med defaulinnstillinger men dersom du ønsker tips rundt dette er det smart å oppgi hvilke batterier regulator skal tilkoples! Har EXIDe 180 ah agm ep1500 og victron 75/15 hvis det er regulatoren du mener ? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 21.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2022 Mente batteriene! Med AGM ville jeg justert floatspenning ned via app, i alle fall hvis panelet vil bli stående opprigget over lang tid. Er det bare opp/ned på tur har det sikkert mindre å bety. Jeg bruker floatspenning 13.2V på AGM pakkene mine og de framstår i alle fall som veldig bra fremdeles etter 7/9 år i drift. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.