bOFFE1968 Startet 22.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2022 Hei. Har en Halco26 som jeg renoverer. Snart er det tid for å ferdigstille taket. Vurderer å bare skru tynne (3-4 mm) kryssfiner plater i taket for deretter å male overflaten hvit. Taket er en sandwich konstruksjon så det bør gå bra å skru direkte i taket med noen korte skruver skulle jeg tro. Noe jeg bør være obs på i denne forbindelsen? Er det nødvendig å isolere på baksiden av platene? Bør jeg kle platene med skrogtrekk? Bør jeg først lime lekter i taket for der etter å skrive platene i disse? Mister en del takhøyde som jeg egentlig ikke vil miste ved dette alternativet. Kan jeg få kondensproblemer ved nok av alternativene? Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 22.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2022 (redigert) Husk på at finerplater kun kan krumme en vei av gangen. Taket kan være dobbeltkrummet så da må du dele taket opp med flere plater. I min båt er det god støp på innsiden av taket, så platere er skrudd direkte i støpen. Redigert 22.Mai.2022 av paxo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 22.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2022 Sandwichen isolerer greit. Har også sandwich i tak, og her er det skrudd finerplater direkte i glassfiberen med plateskruer. Hos meg er det trekt med skrogtrekk i tillegg men det blir jo mest estetisk. Kan jo selvfølgelig legge isolasjon utpå kryssfineren og trekke over for mer isolasjon. Greit å dele det opp i flere biter som nevnt over Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.