Jannmar Startet 23.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2022 (redigert) Jeg vet at hylsa smøres med fett fra fettkoppen, men spørsmålet er egentlig om dette gjøres etter samme rutine som Bosvik pakkboks på propellakslingen? Dvs. Skal man bare skru litt, og ikke for hardt, av og til, eller skal man skru mer på fettboksen på rorhylsa enn fettboksen på propellakslingen. Har propellakslingens pakkboks og rorhylsa forskjellig konstruksjon? (På bildet er fettboksens lokk avskrudd, da jeg skal fylle med nytt fett). Redigert 23.Mai.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 Jeg pleier å smøre lite og skjeldent. Det er ikke mye bevegelse her, så greasen holder lenge. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 23.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 Rorakslingen snurrer vel ikke så mange omdreiningene i året. Rorlageret mitt får et par pump (smørenippel) nesten hvert år. Slik har prosedyren vært i 22 år. Så for din del holder det vel med tre omdreininger på fettkoppen pr. 6 mnd. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 23.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 index skrev for 7 timer siden: Jeg pleier å smøre lite og skjeldent. Det er ikke mye bevegelse her, så greasen holder lenge. Hulda skrev for 7 timer siden: Rorakslingen snurrer vel ikke så mange omdreiningene i året. Rorlageret mitt får et par pump (smørenippel) nesten hvert år. Slik har prosedyren vært i 22 år. Så for din del holder det vel med tre omdreininger på fettkoppen pr. 6 mnd. Takker og bukker for svarene, og følger rådene. Sitér dette innlegget Link to post
Siiget Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Puster litt liv igjen her.. Skal bytte ei trasig og rusten gammel rorhylse med ei Bosvik-hylse nå straks, og lurer på om det holder med vannfast grease, akselfett eller noe i den duren til smøring, eller om det er noe spesialgreier som skal i smørekoppen? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Siiget skrev 18 minutter siden: Puster litt liv igjen her.. Skal bytte ei trasig og rusten gammel rorhylse med ei Bosvik-hylse nå straks, og lurer på om det holder med vannfast grease, akselfett eller noe i den duren til smøring, eller om det er noe spesialgreier som skal i smørekoppen? Vannfast fett er rikelig ja Sitér dette innlegget Link to post
Siiget Svart 20.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2023 Oi, her var det kommet svar ja ? Takker, da blir det vanlig vannfast! Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 20.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2023 Press inn mye fett her, dette hindrer fettet i å stivne fast og du får tregt ror. Oversmøring har ingen ting å si her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.