Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Jeg kjenner ikke disse produktene, men synes det er rart det ikke virker om backbone er kablet riktig. Du har terminatorer i begge ender? Ville først og fremst sjekket kabling. Dernest sett i manualene både på hva som sendes av PGN og hva som mottas default på mottaker. Noen mottakere må du inn å sette opp for mottak av spesifikke PGN. PGN er standardiserte pakker i n2k protokollen. SeatalkNG er i praksis en standard n2k protokoll med noen proprietære PNG, men disse vil jeg tro ikke gjelder styring av autopilot. Noen enheter kan man også legge inn egne PGN på. Dernest må du se visuelt hva som skjer på n2k busen din. Plottere har ofte mulighet til å lese av trafikken, men man kan også koble på en PC via en overgang, n2k to usb, og bruke en pakkesniffer. Men jeg tror helst det er kablingen din det er noe i vegen med. 

Kjellg

Kjellg

Jeg kjenner ikke disse produktene, men synes det er rart det ikke virker om backbone er kablet riktig. Du har terminatorer i begge ender? Ville først og fremst sjekket kabling. Dernest sett i manualene både på hva som sendes av PGN og hva som mottas default på mottaker. Noen mottakere må du inn å sette opp for mottak av spesifikke PGN. PGN er standardiserte pakker i n2k protokollen. SeatalkNG er i praksis en standard n2k protokoll med noen proprietære PNG, men disse vil jeg tro ikke gjelder styring av autopilot. Noen enheter kan man også legge inn egne PGN på. Dernest må du se visuelt hva som skjer på n2k busen din. Plottere har ofte mulighet til å lese av trafikken, men man kan også koble på en PC via en overgang, n2k to usb, og bruke en pakkesniffer. 

• Create New...