tom Cognac Startet 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2022 Jeg skal sage ut noen greier i 9mm finer med en pendelsag/vippesag/stikksag ("kjært barn mange navn ) Hvordan kan jeg gjøre dette best uten at det fliser seg opp? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Big Horn Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Dersom det kun er den ene siden som er kritisk / synlig kan du legge denne siden ned. Vanlige blad fliser oppover. Dersom det er viktig å hindre / redusere flisig på begge sider kan du enten bruke et fint blad, eller til og med blad for metall som har så fine tenner at det så og si ikke fliser. Redusere framdriften reduserer også flising. Uansett er det viktig at bladet er nytt og skarpt. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Big Horn skrev 5 minutter siden: til og med blad for metall som har så fine tenner - høres ut som en god plan - takker Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Catosan Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Nytt blad, og helst så fint som mulig. Maskeringstape der du skal kutte hjelper en del også. Og ikke press for hardt i sagen - la bladet gjøre jobben. Og prøv deg frem først på et finerstykke du ikke skal bruke ;) Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Det finnes også laminatblad som kutter på vei ned. Må da trykke ekstra godt på maskinen så den ikke hopper. Da unngår du flising på toppen, og flytter flisingen til undersiden. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Enkleste er å bruke blad med negativ tanning ; https://www.oslotoolcompany.no/products/stikksagblad-t101br eller snu sagen oppned og sage fra undersiden med std blad, da ser du streken godt og ungår filsing. Sitér dette innlegget Link to post
Moas-ark Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Du kan også legge på en platebit eller plank over og sage gjennom begge. Det er den ytterste som evt fliser seg Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.