Jump to content

Edit History

inline6

inline6

Ja, der er risere etter manifoldene. Føler det kommer nok vann ut med eksosen, men jeg har ikke sjekket på høyere turtall, så det er selvfølgelig mulig det er noe der. Samtidig har disse vært i ferskvann inntil i fjor, så de burde jo være OK? Og burde ikke vannet som kommer med eksosen i tilfelle være kokvarmt?

inline6

inline6

Ja, der er risere etter manifoldene. Føler det kommer nok vann ut med eksosen, men jeg har ikke sjekket på høyere turtall, så det er selvfølgelig mulig det er noe der. Samtidig har disse vært i ferskvann inntil i fjor, så de burde jo være OK?

inline6

inline6

Jeg satt ut båten i går, det var regn i lufta og rundt 13 grader. Ingen/lite røyk ved oppstart og den første distansen på ca 20 minutter (turtall under 1500 o/min). Dro så turtall opp til 3000 i et par minutter; mye gråhvit røyk. Fortsatt noe røyk umiddelbart etter å ha tatt ned turtallet igjen, men stabiliserer seg så på et akseptabelt nivå (ut ifra mitt syn; omtrent som de første 20 minuttene, men med halve oljetrykket). Det var samme greia i fjor ved 25 grader og sol. I mitt hode er gråhvit eksosrøyk vanndamp, men jeg kan ikke utelukke feil blandingsforhold heller. Jeg får dra ut pluggene og se nærmere på dem også, kanskje. Men hvordan kan man enkelt skille mellom damp og røyk, hvis min teori her er feil? Røyk, som følge av feil blandingsforhold, skal vel være mørkere, på grensen til sort, skal den ikke?

• Create New...