Jump to content

Trenger oppklaring om kartbrikke, abonnement og funksjoner


KristofferYB

Recommended Posts

Skal bytte ut kartplotter og står mellom Simrad Cruise 7 og Garmin UHD2 72cv samt kompatibelt sjøkart. Hos Maritim får jeg beskjed om at jeg etter ett år vil miste funksjoner som f.eks auto-routing på Navionics-brikken. Hos Stokken får jeg beskjed om at denne funksjonen ligger i selve plotteren og er uavhengig av kartbrikke, og at det jeg mister etter ett år er gratis oppdatering av kartdata (noe jeg klarer meg fint uten). Noen som vet hva som egentlig er riktig her? 

 

Hos Maritim får jeg også beskjed om at jeg må ha et abonnement på Navionics for å fortsette å ha enkelte funksjoner etter ett år. De vet imidlertid ikke hva et slikt abonnement koster. Her blir jeg ikke helt klok selv når jeg googler ettersom de fleste som skriver om abonnement er brukere av appen på nettbrett/telefon. Hva er egentlig riktig her? Må man ha et abonnement vet bruk av kartbrikke fra Navionics, eller er det kun senere oppdatering av kartdata som evt er en kostnad utover kjøp av brikke?

 

Garmin er nok øverst på ønskelista, men Simrad'en er 3k rimeligere på kampanje hos Maritim. Ender trolig på Simrad, med mindre noen har sterke innsigelser her:) (skal stå i en 20fot jeep)

Redigert av KristofferYB (see edit history)
Link to post

Skal duha Simrad Cruise, så må du ha C man for å kunne få autorouting. 

 

Garmin kan du ikke bruke Navionics kart på, her må du ha Garmin sine G3 kart, men Garmin er eier av Navionics. 

 

Kjøper du ett Navionics kart til Simrad Cruise får du ikke autorouting. Men du kan laste ned gratis kartoppdateringer i ett år.

 

Håper det hjalp litt.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...