KristofferYB
Skal bytte ut kartplotter og står mellom Simrad Cruise 7 og Garmin UHD2 72cv samt kompatibelt sjøkart. Hos Maritim får jeg beskjed om at jeg etter ett år vil miste funksjoner som f.eks auto-routing på Navionics-brikken. Hos Stokken får jeg beskjed om at denne funksjonen ligger i selve plotteren og er uavhengig av kartbrikke, og at det jeg mister etter ett år er gratis oppdatering av kartdata (noe jeg klarer meg fint uten). Noen som vet hva som egentlig er riktig her?
Hos Maritim får jeg også beskjed om at jeg må ha et abonnement på Navionics for å fortsette å ha enkelte funksjoner etter ett år. De vet imidlertid ikke hva et slikt abonnement koster. Her blir jeg ikke helt klok selv når jeg googler ettersom de fleste som skriver om abonnement er brukere av appen på nettbrett/telefon. Hva er egentlig riktig her? Må man ha et abonnement vet bruk av kartbrikke fra Navionics, eller er det kun senere oppdatering av kartdata som evt er en kostnad utover kjøp av brikke?
Garmin er nok øverst på ønskelista, men Simrad'en er 3k rimeligere på kampanje hos Maritim. Ender trolig på Simrad, med mindre noen har sterke innsigelser her:) (skal stå i en 20fot jeep)