Trophy Startet 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2022 (redigert) Ett av mine Faria oljetrykk instrumenter sluttet å virke. Det er signaler fra sender på motor. Prøver å finne nytt instrument Faria CS0263. Det eneste eg finner med dette nr er firkantet. Mine instrumenter er runde...Har liggende et par Faria CS0331, men da må man vel skifte sender på motor? Det vil bli litt av en jobb på barbord motor Må man tømme motor for olje ? Redigert 26.Mai.2022 av Trophy (see edit history) Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Hulda Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Nei, du må ikke tømme motoren for olje. Seatronic hadde Faria for en del år tilbake, vet ikke om de fremdeles er forhandler. Faria kjører USA-standard. Bytter du til EU-standard uten å bytte giver, vil avlesingen gå bananas. På Hulda har jeg VDO giver og Faria instrument. Avlest oljetrykk blir ca. halvparten av det virkelige trykket. Jeg kjører etter filosofien 'så lenge det er trykk, er det liv'. Jeg har VDO instrument liggende, men gidder ikke å bytte. Link to post
Trophy Svart 26.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Har nå sjekket litt og testet styrbord oljetrykksmåler på babord motor og der virket den ikke Sjekket litt med multimeter og signal inn på styrbord instrument var litt over 4. På babord instrument var signal på over 11...det var litt uventet er det da noe galt med sender på babord motor? Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 26.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Trophy skrev for 2 timer siden: Har nå sjekket litt og testet styrbord oljetrykksmåler på babord motor og der virket den ikke Sjekket litt med multimeter og signal inn på styrbord instrument var litt over 4. På babord instrument var signal på over 11...det var litt uventet er det da noe galt med sender på babord motor? Det var det, kabel på giver var rustet tvers av. Heldigvis ikke så trangt som e hadde sett for meg Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 29.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2022 Hulda skrev On 26.5.2022 at 11.40: På Hulda har jeg VDO giver og Faria instrument. Avlest oljetrykk blir ca. halvparten av det virkelige trykket. Jeg kjører etter filosofien 'så lenge det er trykk, er det liv'. Har det på samme måte, men blir vel å skifte givere til 2 styreposisjoner etter hvert ? Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn