Jump to content

Edit History

paxo

paxo

Lakket skroget på Fjorcruiseren med Shipolin i ca. 2006. Har fått endel riper opp gjennom årene, men holdt veldig godt. Pusset gelcoat med eksentersliper og 60 papir for god vedheft. Brukte rulle  og to strøk. Ekstreme purister vil nok reagere på overflaten på halvmeters avstand, men jeg har sett sprøytelakkerte overflater dårligere enn dette. Det er viktig at det ikke er for varmt under lakkeringen, og at du unngår dugg på overflaten. Om ikke strøket blir vellykket, er det nok å matte med fint slipepapir og legge et nytt strøk.

Vi brukte ikke primer.

Jeg har også lakket flere mindre båter med blank bengalakk, men ble anbefalt Shipolin til den store da Shipolin skal være mer fleksibel. Sikkert derfor den blir spesielt anbefalt til trebåter.

paxo

paxo

Lakket skroget på Fjorcruiseren med Shipolin i ca. 2006. Har fått endel riper opp gjennom årene, men holdt veldig godt. Pusset gelcoat med eksentersliper og 60 papir for god vedheft. Brukte rulle  og to strøk. Ekstreme purister vil nok reagere på overflaten på halvmeters avstand, men jeg har sett sprøytelakkerte overflater dårligere enn dette. Det er viktig at det ikke er for varmt under lakkeringen, og at du unngår dugg på overflaten. Om ikke strøket blir vellykket, er det nok og matte med fint slipepapir og legge et nytt strøk.

Vi brukte ikke primer.

Jeg har også lakket flere mindre båter med blank bengalakk, men ble anbefalt Shipolin til den store da Shipolin skal være mer fleksibel. Sikkert derfor den blir spesielt anbefalt til trebåter.

• Create New...