Haizea Startet 26.Mai.2022 Del på Facebook Startet 26.Mai.2022 Motor Volvo Penta MD2020B fra 1995 starter ikke etter vinterkonservering. Har sjekket glødeplugger, byttet alle filter renset tanken fyllt fersk diesel avluftet alt. Hjelper ikke. Starter Batteri gir 11V ved startforsøk. Kompression kan jeg ikke måle. Tror det er noen feil i regulator. (Gasspak, Stoppspak, og sentrifugal omdreiingstall-regulator) Og Motor får ikke nok drivstoff på grunn av det. Er det noen kjent problemer med regulatoren på den Motor-Type? Finnes det en enkel methode og teste den? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.Mai.2022 Del på Facebook Svart 26.Mai.2022 (redigert) Drar starteren motoren rundt med god fart? Har du sjekket at det spytter diesel når du løsner dyserørene fra dysene? Redigert 26.Mai.2022 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haizea Svart 26.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2022 Har ikke målt turtall unner start, men jeg synnes turtall er OK. Men det kann god hennde at en ny fersk batteri gør en forskell. Vanskelig og si. Har avluftet ved og løsne dyserørene da kommer diesel. Jeg kan ikke se ubrennt diesel-olje i vannet, noe som skjer når en motor ikke starter. Derfor mener jeg at den regulator stenger for drivstoff på en altfor lav turtall og motor starter derfor ikke. Vanskelig og teste, alt er mekanisk det finnes ikke en diagnose-plugg. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 27.Mai.2022 Del på Facebook Svart 27.Mai.2022 Hvis startmotoren går rundt med samme fart som før problemene så tenker jeg du kan se bort fra batteri som kilde. Hvis det kommer tilstrekkelig drivstoff så er det vel bare kompresjon og luft igjen som logiske alternativer. Er du helt sikker på at drivstoff-linjen er luftet skikkelig? Har opplevd at kompiser bokstavelig talt har revet seg i håret over hvorfor de ikke får start, og så har problemet vært luft i drivstofflinjen (i det aktuelle tilfellet så var det en o-ring på et Racor-filter som ikke satt skikkelig i sporet og dro inn luft, og vedkommende mente han hadde luftet herfra og til månen og tilbake hvilket sikkert var riktig målt ut fra arbeidsinnsats på priming-pumpen...). Sitér dette innlegget Link to post
Haizea Svart 28.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2022 takk for svaret. Tenker jeg har avluftet riktig. Avluftskrue på drivstoffilter og på injektor-dyse ingang. Det kan hende at kompresjon er dårlig, men hvorfor kommer den feil akurat etter vinterpause. OK jeg er glad at den feil kommer ikke i en kritist situasjon. Har nå begynt med en ordentlig overhaling. Justert Ventile og skal sjekke injector dysene. Men tror fortsatt at det kan være en feil i regulatoren. Det er mange fjærer inni og kanskje en er blitt dårlig. I tilleg er det mye rust rund gas- og stop-spak. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.