Jump to content

Edit History

Luna III

Luna III

Det gikk kjempefint å padle snekka på plass. Når jeg først fikk styrefart så lurte jeg på om jeg skulle ta en runde med sluken ute ;) , men jeg motsto fristelsen. Og nå gikk det bedre med hensyn til lekkasjer også. Lensepumpa starta ikke før jeg var på plass i båsen. Men er ikke helt fornøyd med pumpa. Den stopper veldig sent. Har sjekka flottør (innebygd) og det meste annet. Seaflo automatisk. Det virker som om flottøren har problemer med å nå nedre dødpunk. Selv etter at det ikke kommer mer vann ut. Pumpa klarer jo ikke å tømme helt for vann, men det er jo ikke mye igjen når det ikke kommer mere ut. Så fort jeg tar på "testskruen" så stopper den. Og den stopper etterhvert av seg selv også, men burde stoppet etter 1 minutt. Ikke 3-5. Noen som har vært borti problemet? Lurer på om jeg skal lime på en liten vekt på flottøren. En mutter eller noe. Forslag?

Luna III

Luna III

Det gikk kjempefint å padle snekka på plass. Når jeg først fikk styrefart så lurte jeg på om jeg skulle ta en runde med sluken ute ;) , men jeg motsto fristelsen. Og nå gikk det bedre med hensyn til lekkasjer også. Lensepumpa starta ikke før jeg var på plass i båsen. Men er ikke helt fornøyd med pumpa. Den stopper veldig sent. Har sjekka flottør (innebygd) og det meste annet. Seaflo automatisk. Det virker som om flottøren har problemer med å nå nedre dødpunk. Selv etter at det ikke kommer mer vann ut. Pumpa klarer jo ikke å tømme helt for vann, men det er jo ikke mye igjen når det ikke kommer mere ut. Så fort jeg tar på "testskruen" så stopper den. Og den stopper etterhvert også, men burde stoppet etter 1 minutt. Ikke 3-5. Noen som har vært borti problemet? Lurer på om jeg skal lime på en liten vekt på flottøren. En mutter eller noe. Forslag?

• Create New...