Jump to content

Wallas 85DU stopper

softice

Recommended Posts

Rød indikator kan også være at den bare er på etterkjøling.

Lenge siden du har tatt service på denne?

Kan være at brenner er full med kjelestein, og dermed ikke varmer så godt som den skal.

Har du åpnet brenner og sett om det er fullt med sot og koks?

Leverer pumpen det den skal?

Om du lager en luftlomme i drivstoffslangen ved å løfte slangen ut av tanken, eller kobler den bort fra tanken, i noen sekunder, skal du lage en luftboble. Følg luftboblen og den skal flytte seg ca 2-2,5 cm pr pumpeslag.

Det er 2 termostater i denne, og det viser seg at levetiden på disse er svæært lang.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Ikke riktig.

'Apparatet skal ha 12v under tenning. Om den er litt høyere gjør ingenting, men om spenningen kommer under 11,5v kan det være at apparatet ikke starter, og at det gule lyset blinker med 0,25 sek mellomrom.

Det skal være strømkabler på 4mm2 inntil 4 mtr fra batteri til apparat. Er lengden over 4 mtr økes det til 6mm2 inntil 30cm fra apparatet. derfra og inn til apparatet kan det være 4mm2.

Mål hvilken spenning du har på kontakten inn i apparatet hva du har mens du slår det på. Har du under 11,5v har du mest sannsynlig dårlige kabler eller dårlig batteri. Sjekk kabler om det er irr på de, gjør rent, eventuelt kutte litt for å få friske ledninger uten irr.

• 1 måned senere...

Hei låner denne, da vår wallas 85D skrur seg av, kort tid etter oppvarming. Gul lampe begynner å blinke. Den rekker å bli noenlunde varm før pumpa stopper, og den begynner å kjøle seg ned. Jeg har åpnet brennkammeret, legger ved bilde av bunnduken, da jeg lurer på om den kan være årsaken. Den er tørr og sprø. Jeg vet rett og slett ikke hvordan en ny er:confused: A8698323-0E9A-48FC-88D3-AEE4E11D0D29.jpeg.a780eecd41d312af39df00aa079215a0.jpeg

Blinker det gule med 0,25 sek mellomrom er det underspenning, dvs det er mindre enn 10,7v inn til apparatet. Dårlig batteri er ofte årsaken, eller at kvmm-kabel inn til apparatet er for lite. Skal være minimum 4mm2 inntil 4 mtr fra batteri.

Blinker det gule med 2 sek mellomrom er det noe galt med glødepluggen.

Bunnmatten du har ser ganske ok ut, bortsett fra at det mangler en streng som skal holde matten ned til bunnen av brenneren. Følger med ny streng med ny matte.

Wallas Service skrev for 2 timer siden:

Blinker det gule med 0,25 sek mellomrom er det underspenning, dvs det er mindre enn 10,7v inn til apparatet. Dårlig batteri er ofte årsaken, eller at kvmm-kabel inn til apparatet er for lite. Skal være minimum 4mm2 inntil 4 mtr fra batteri.

Blinker det gule med 2 sek mellomrom er det noe galt med glødepluggen.

Bunnmatten du har ser ganske ok ut, bortsett fra at det mangler en streng som skal holde matten ned til bunnen av brenneren. Følger med ny streng med ny matte.

Takker for svar, da er det nok glødepluggen. Det blinker slik det gjør når det slås av. Batteriene er nye, så kom dette plutselig. (Kan selvfølgelig være en kontakt) strengen til bunnduken har jeg. Men kanskje jeg bare skal skifte begge deler når jeg først er i gang. Og slikt selger kanskje du?:wink:

• 5 måneder senere...

Nu har jeg taget min kogeplade ud, skiftet bundmåtte og gløderør. Jeg starter den op og kogepladen bliver en lille smule varm ved første start og derefter går den ud. Combustion led lyser ikke.Efter en stund blinker den røde lampe til den er kølet ned. Prøvede et par gange mere, men så bliver brændkammeret fuld af brændstof.

Ligesom at der ikke bliver registreret flamme. Den termostat der går ind i brændkammeret har en modstand på 1,2 ohm.

Andre ting jeg kan prøve.

VID_20230120_184742.zip

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...