AndreasBekkevoll Startet 29.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2022 Hei. Vi har en Buster som har levd ett hardt liv. Tidligere eier har byttet eller lagt på ny kjøl. I år når vi skulle bunnsmøre båten ser vi at all maling blærer og løsner mot kjølen, hvor det er brukt noe som ligner tec 7. Jeg lurer på om en god løsning er å slipe vekk tec7 og heller fuge med epoxy. Videre benytte epoxygrunning og bunnstoff. Noen innspill på hvilken «fugemasse» jeg bør bruke og rekkefølge? Jeg tror også motor står litt lavt. Kavitasjonsplaten står på linje med laveste kjøl. Er det fra kjøl eller bunn på båt jeg skal måle? Ser at det anbefales ca. 20 mm over bunn/kjøl Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 29.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2022 (redigert) Motorhøyde der anti vent plate er 0-20 mm over båtens bunn, ikke kjøl, er et greit startpunkt. Synes du bør bruke en lenger rettholt ved målingen, for større nøyaktighet. La anti vent plate være parallell med bunnen ved måling. Redigert 29.Mai.2022 av TS. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 29.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2022 Jeg ser egentlig ikke behov for noe fugemasse langs kjølen. Tror heller du bør fjerne det som er. Orginalt er kjølskinnen kun punktsveiset og ingenting annet. Husk også å fjerne 100% av det blåe bunnstoffet som er brukt før du påfører ny grunning. Kan nesten se ut som det er brukt kobberholding bunnstoff som har medført den blæringen du ser. Jeg ville vurdert å heve motoren 1 hull. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.