Jump to content

Lønn til sjøfolk, kanskje litt "på siden" å diskutere dette her på forumet, men jeg forsøker meg.

tom Cognac

Recommended Posts

Sakset denne fra NRK nå:

https://www.nrk.no/norge/lover-sjofolk-norsk-lonn-i-norske-farvann-1.15982768

Jeg forstår det sånn at alle sjøfolk skal ha norsk lønn, - altså at alle mannskaper på utenlands registrerte nyttebåter skal ha norske lønninger. Dette for å forhindre sosial dumping (som i utgangspunktet er bra). Da lurer jeg på: Vil nordmenn som mannskap på norskregistrerte nyttebåter få samme lønn som sjøfarende mannskap fra det landet de har destinasjon til (vil en norsk matros eller kaptein få samme lønn som en thailandsk matros eller kaptein får i Thailand - for eksempel)?

(Jeg hadde samme tankegangen da Ryanair skulle etablere basestasjoner i Norge og LO sto steilt på kravene for Ryanairs crew med base i Norge)

Noen tanker om dette, eller...............................   er dette på kanten av hva som kan diskuteres her på forumet? 

jeg tørker ut på land....!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...