bliss X Startet 23.November.2005 Del på Facebook Startet 23.November.2005 Den norske seilbåten Sedna deltar i havseilasen ARC Atlantic Rally for Cruisers. Jeg får nå daglige rapporter fra båten på email som sendes via SSB kortbølgeradio Har laget en side hvor jeg legger ut rapportene daglig. Se http://www.sedna.no/arclogg/index.htm Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 23.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2005 NB glemte dette: Vil gjerne ha synspunkter på den siden. Noe som burde vært annerledes? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 23.November.2005 Del på Facebook Svart 23.November.2005 Sukk; her sitter vi, og tåka ligger tjukk & kvikksølvet viser -1 ... Bring it on, Lasse ! Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 23.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2005 Så så. Snart snur sola. Pen og pyntlig seilas så langt, men er spent på hvordan det går når stormfokka må heises Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 23.November.2005 Del på Facebook Svart 23.November.2005 Ja, desverre kan det se ut som om store deler av flåten seiler rett inn i et STORMSENTER Nå er denne etpar dager gammel, så hvordan været ser ut til å bli akkurat nå, veit jeg ikke helt.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Allan E Svart 23.November.2005 Del på Facebook Svart 23.November.2005 (redigert) Er det mulig å få sendetider og frekvenser for å høre seilerne i denne regattaen. Hva er frekvens for all kommuniksjon fra og med arrangørene? Lagt til. Det var fine sider begge 2. Litt moro å lese dagboka deres da. Vet noen om det er fler som legger ut loggbok? Redigert 23.November.2005 av Gladiator (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 23.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2005 Er det mulig å få sendetider og frekvenser for å høre seilerne i denne regattaen. Hva er frekvens for all kommuniksjon fra og med arrangørene Det har jeg ikke peiling på. Jeg kommuniserer med båten via email. De har modem tilkoblet radioen Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 24.November.2005 Del på Facebook Svart 24.November.2005 Kan du ikke spørre de ombord på Sedna hvilke frekvenser og tider ARC-nettet bruker? Geir Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.November.2005 Del på Facebook Svart 24.November.2005 Kan du ikke spørre de ombord på Sedna hvilke frekvenser og tider ARC-nettet bruker? Geir jepp det hade varit kul o lyssna på ARC-båtarna Gunga Din som klarade Amatörradio provet igår kveld har ikke fått min callsign ännu........o så var det radio oxo Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
GeirKS Svart 24.November.2005 Del på Facebook Svart 24.November.2005 Det ligger en FT-857 på DX torget nå (7000:- SEK), kanskje priset litt i overkant? Du får en demobrukt til 5490 DKK hos http://www.mwe.dk, 180,- DKK i frakt til Sverige. Jeg tviler på at vi får inn nettet deres her nordpå, men - det er jo lov å forsøke. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 25.November.2005 Del på Facebook Svart 25.November.2005 Ser ut til at SEDNA og de andre kan få en tøff tur... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Herman Svart 25.November.2005 Del på Facebook Svart 25.November.2005 Seilasen over Atlanteren som på denne årstiden skulle være en behagelig tur med vinden i ryggen, sol og varme, er blitt noe helt annet på grunn av det hissige lavtrykket som nå har utviklet seg til en tropisk storm. Hvis forfatteren hadde lest sin meteorologi, hadde han visst at de stabile vindene han skriver om ikke kan garanteres før i januar. Det er værmessig alt for tidlig å seile over Atlanteren i midten av november, men hva ofrer man ikke for å kunne spise julegrøt i Karibien. Litt sleivete den kommentaren kanskje, det er selvfølgelig ønskelig å komme til Karibien så tidlig som mulig, for å få mye tid på seg før man må seile hjem igjen. Men da må man altså regne med dårligere vær på turen over. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
GeirKS Svart 25.November.2005 Del på Facebook Svart 25.November.2005 Hvordan går det med de "hemmelige" frekvensene Lasse? Må vi finne dem selv på nettet? Er Sedna på Winlink? Eller på marine-frekvenser? Geir Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 25.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2005 Hvordan går det med de "hemmelige" frekvensene Lasse? Må vi finne dem selv på nettet? Er Sedna på Winlink? Eller på marine-frekvenser? Geir Har ikke kontaktet dem om dette. Regner med at det finnes noe info om dett på ARC sidene. Tror de bruker winlink. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 25.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2005 Ser ut til at SEDNA og de andre kan få en tøff tur... Suzuki Noen som vet hvor man kan vinne slike vindkart over området? Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 25.November.2005 Del på Facebook Svart 25.November.2005 weather.noaa.gov Det var noen som spurte om omtrent det samme for et år eller to siden, ifm. en overseiling fra Virgin Islands til Azorene. Tror det var en del linker i det emnet. Geir Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 2.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2005 jepp det hade varit kul o lyssna på ARC-båtarna Gunga Din som klarade Amatörradio provet igår kveld har ikke fått min callsign ännu........o så var det radio oxo Litt info fra Sedna (men ikke spør meg, jeg er ingen radioamatør): ARC-frekvensene: Det er ikke mulig å lytte på disse fra Norge, da de er på 4 og 6 MHz. Dersom han ønsker å lytte på norske ARC-båter, kan han heller prøve 14,320 MHz kl. 09:00 UTC. Da har vi og flere andre norske båter kontakt med norske radioamatører. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 2.Desember.2005 Del på Facebook Svart 2.Desember.2005 Takk skal du ha Lasse. Du skal ikke se helt bort fra at det er mulig å høre noe på 6 MHz allikevel, men 14,320 er notert. Skal sitte klar i morgen, har mottager på jobben. Geir Sitér dette innlegget Link to post
bph Svart 3.Desember.2005 Del på Facebook Svart 3.Desember.2005 ARC-frekvensene: Det er ikke mulig å lytte på disse fra Norge, da de er på 4 og 6 MHz. Dersom han ønsker å lytte på norske ARC-båter, kan han heller prøve 14,320 MHz kl. 09:00 UTC. Da har vi og flere andre norske båter kontakt med norske radioamatører. Hei Lasse vet du 4 og 6 MHz frekvensene ? og eventuelt sende tider ? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 3.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2005 Hei Lasse vet du 4 og 6 MHz frekvensene ? og eventuelt sende tider ?Nei har ikke peiling på slikt. Som jeg skrev lenger opp er jeg ingen radioamatør, og har lite peiling på denslags. Sitér dette innlegget Link to post
strand Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Prøv 4.149 eller 6.230. Disse er brukt før Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Da jeg var på GC var det seilregatta i Las Palmas. Var dette starten for denne seilasen? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bliss X Svart 30.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2006 Sedna er nå på veil til Azorene, og jeg legger igjen ut daglige rapporter på http://www.sedna.no/Reisebrev/logg2/index.htm Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 25.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2006 Sedna har nå kommet vel fram til Azorene, og den daglige rapporteringen er avsluttet. http://www.sedna.no Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 25.Mai.2006 Del på Facebook Svart 25.Mai.2006 Sedna har nå kommet vel fram til Azorene, og den daglige rapporteringen er avsluttet.Her hos SHIPTACK kan man også se posisjonentil seilbåter som bruker radioamatør frekvenser/callsign. Legg inn Callsign (Sedna har LA8IOA) og trykk View. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.