JePeKj Startet 30.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2022 Jeg koblet fra kompressor for å teste om det var innslaget der som forårsaket et annet problem. Startet motor og kjørte litt. Stoppet motor og satte i kontakten igjen. No vil ikke kompressor slå inn. Er det noe som må resettes? Andre triks? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 30.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 Tar det letteste først: Har du sjekket sikringen? Sitér dette innlegget Link to post
JePeKj Svart 30.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 Ja, dvs de to automatsikringene på boksen. Er det andre? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 30.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 Jeg kjenner ikke KAD 44 spesielt., men mener at den er forholdsvis lik KAD 300 med tanke på elektronikken. I så fall skal det være 2 sikringer på (venstre) siden rett under elektronikkboksen. 2 svarte holdere med flate sikringer inni. Mener å huske at de er på 7,5 A. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 30.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 (redigert) Du må inn til penta verksted å nullstille feilkoder. Skjedde med min kad44 etpar ganger. Redigert 30.Mai.2022 av Nøtterøy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JePeKj Svart 30.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 Kad44A (som eg har) har ikkje dei sikringene. Veit B og/eller C utgaven har dette. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 30.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 Ok. Jeg har en KAMD 300A, og den har disse sikringene. Og det er ikke nødvendig å dra til et Penta verksted for å resette noe heller. Har hatt min runde med kompressor og vakkel i ledningene, samt sikring som ryker. Får heller ikke feilmeldinger i EDC panelet om det er noe krøll med kompressor. Så det er tydelig at det er noen forskjeller her. Sitér dette innlegget Link to post
JePeKj Svart 30.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 Fant det i manualen. Låg inne feilkode. Var bare å slette. Men takk for inspill Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 Alltid nyttig og lærerikt med tilbakemelding om hva som var fasit Håper det er greit at jeg henger på en oppfordring til alle om å bruke full motorkode. Det er feks relativt store forskjeller på KAD44P-A og en KAD44P-C så det er fordelaktig for Forumet at alle er lure og bruker full motorkode i trådtittel og ellers. Søkeverdien øker betraktelig... Sitér dette innlegget Link to post
Ar83 Svart 30.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 Får jeg oppfordre trådstarter til å beskrive hvordan feilkodene ble slettet? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2022 I dokumentarkivet finner du manualer for mange motorer, gir og drev. Om det er KAD44 eller KAD300P-A så finner du EDC manualen her: se side ca 12, sletting av feilkoder Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.