Jump to content

Edit History

Nordkapp16.5

Nordkapp16.5

@paxo Jeg var og så båt/motor to ganger. Når jeg så den første gang fikk vi ikke start på den, det var langt utpå høsten, kaldt, vått og mørkt. Jeg oppdaget etterhvert at det slo gnist på utsiden av nederste tennplugg. Så byttet vi plass på tennplugger og problemet gikk vekk. Jeg husker ikke sikkert om vi byttet plass på tennpluggene eller om det var pluggledningene vi byttet om på, men det ser ut på tegningen som at plugglednignene sitter fast i coilene, så da må det ha vært pluggene. Så hvem som satt hvor er ikke godt å si, og det blir nok å sette inn et ferskt sett med én gang.

Man må vel ha i hvertfall 5-10 driftstimer før det er noe vits i å ta de ut og sjekke? Boroskopet jeg hadde var dessverre ødelagt sist jeg trengte det. Det var et sånt man kobler med USB til telefonen og det får ikke lenger kontakt med telefonen, så jeg får ikke nødvendigvis sett noe særlig inn tennplugghullet heller.

--------

det lekker også litt av kjølekappen på topplokket og jeg så at i hvertfall én bolt der er knekt, så det blir å borre ut et par bolter, rense opp og sannsynligvis helicoils før ny pakning. Hvor mye gods er det egentlig i toppen? Jeg kommer uansett til å være forsiktig - men bør jeg være redd for å borre gjennom, eller at noe skal sprekke etc? Jeg tenker jeg legger på noe RTV i første omgang og tar dette til høsten/våren når båt og motor er på land...

Nordkapp16.5

Nordkapp16.5

@paxo Jeg var og så båt/motor to ganger. Når jeg så den første gang fikk vi ikke start på den, det var langt utpå høsten, kaldt, vått og mørkt. Jeg oppdaget etterhvert at det slo gnist på utsiden av nederste tennplugg. Så byttet vi plass på tennplugger og problemet gikk vekk. Jeg husker ikke sikkert om vi byttet plass på tennpluggene eller om det var pluggledningene vi byttet om på, men det ser ut på tegningen som at plugglednignene sitter fast i coilene, så da må det ha vært pluggene. Så hvem som satt hvor er ikke godt å si, og det blir nok å sette inn et ferskt sett med én gang.

Man må vel ha i hvertfall 5-10 driftstimer før det er noe vits i å ta de ut og sjekke? Boroskopet jeg hadde var dessverre ødelagt sist jeg trengte det. Det var et sånt man kobler med USB til telefonen og det får ikke lenger kontakt med telefonen, så jeg får ikke nødvendigvis sett noe særlig inn tennplugghullet heller.

--------

det lekker også litt av kjølekappen på topplokket og jeg så at i hvertfall én bolt der er knekt, så det blir å borre ut et par bolter, rense opp og sannsynligvis helicoils før ny pakning. Hvor mye gods er det egentlig i toppen? Jeg kommer uansett til å være forsiktig - men bør jeg være redd for å borre gjennom? Jeg tenker jeg legger på noe RTV i første omgang og tar dette til høsten/våren når båt og motor er på land...



×
×
  • Create New...