UngeWiig Startet 1.Juni.2022 Del på Facebook Startet 1.Juni.2022 Hei, har nettopp fått satt ut båten vi kjøpte i januar. Etter noen dager oppdaget jeg vann nede i kjølrommet. Trudde det var rorgjennomføringen, men ser nå at det er noen sprekker i glassfiber noen cm opp fra "akselrøret" Er det et hult rom som akselhylsen går imellom, å denne er sprekt å fyller dette hulrommet med vann som kommer ut av sprekken? Var forøvrig også satt på en sinkanode ca over propellen, kan kanskje være lekkasje fra boltene her.. her er noen bilder Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 1.Juni.2022 Del på Facebook Svart 1.Juni.2022 Dette blir nærmest umulig å svare på ut fra bildene, men: hvor går den slangen til/fra? Kan det komme derfra? kan det dryppe ned fra andre steder? evt tørk glassfiberen som du mener det kommer inn fra tørt, og legg dopapir over så du ser om det blir fuktig og kan avgjøre at det kommer derfra. bør ikke samles vann innenfor på noe vis. lagde du nye hull til zinkanode? Brukte du noen form for tettingsmiddel? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
UngeWiig Svart 1.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2022 Kommer ikke fra slangen som jeg kan se.. Legger ved bilde av der zink står , er ikke noe stål der som jeg vet av, men du ser en bolt ca rett ovenfor propellen her Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Juni.2022 Del på Facebook Svart 1.Juni.2022 Sjekk om båten har hatt en grunnstøting. Disse båtene kan sprekke rundt propellakslingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.