Jump to content

Lekkasje ved aksel maxi 95

UngeWiig

Recommended Posts

Hei, har nettopp fått satt ut båten vi kjøpte i januar.

Etter noen dager oppdaget jeg vann nede i kjølrommet. Trudde det var rorgjennomføringen,  men ser nå at det er noen sprekker i glassfiber noen cm opp fra "akselrøret"

Er det et hult rom som akselhylsen går imellom, å denne er sprekt å fyller dette hulrommet med vann som kommer ut av sprekken? 

Var forøvrig også satt på en sinkanode ca over propellen, kan kanskje være lekkasje fra boltene her..

her er noen bilder VideoCapture_20220601-111214.jpg.2d2567520d5abcc470f4b6e5d5454fb8.jpgVideoCapture_20220601-111225.jpg.402c5825d7d4705e21f2d45531e474ac.jpgVideoCapture_20220601-111245.jpg.be10c2c5ce14a11899897daff00d5e0e.jpg

Dette blir nærmest umulig å svare på ut fra bildene, men: hvor går den slangen til/fra? Kan det komme derfra? 
kan det dryppe ned fra andre steder? 

evt tørk glassfiberen som du mener det kommer inn fra tørt, og legg dopapir over så du ser om det blir fuktig og kan avgjøre at det kommer derfra. 

bør ikke samles vann innenfor på noe vis. 
lagde du nye hull til zinkanode? Brukte du noen form for tettingsmiddel?

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...