Jump to content

Eldre 1 sylinder diesel. Vet ikke noe om den. Har noen bilder

SneakySail

Recommended Posts

Det er Ferryman. Hadde en slik i en seilbåt, helt lik og 10 Hk med hydraulisk drift av propell. Sto et skilt ett eller annet sted på blokka med produsent, type og effekt.

Gikk som en klokke, men svært vanskelig å få deler til for 15 år siden…

Tusen takk for identifikasjon av en grisete motor. Den går som en klokke, satser på og få gjort den god og ren. Er en eldre man som har hatt båten. Ikke blitt brukt til noe Annet en fiske de siste 10 år. :fishing:

Kjølesystemet er jo litt sært på disse... Hele greiene er utenpå motoren, rundt sylinderen er en plastkappe med o-ringer oppe og nede, i senere år ble denne erstattet av noe messinglignende, mye slanger rundtom. Mange potensielle lekkasjepunkter. Mener det er gode motorer dieselteknisk men de begynner jo å bli gamle... Reinhardt Maskin i Kr.sand hadde deler for noen tiår siden...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...