Mastiff Startet 3.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2022 Jeg trenger to sånne, rundt 10-12 cm lange og 8 mm tykke. Men jeg vet ikke hva greiene heter engang... Det er sikkert noen som kan opplyse meg! Når man har stukket igjennom låsesplinten, vipper man ned den flate plata foran, så den ikke kommer ut igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 3.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2022 Du sier ikke noe om hva du skal bruke den til, men mulig du kan bruke/få til noe av denne? Jeg kan dessverre ikke si noe om lengde og tykkelse, da jeg ikke har den for hånden. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 3.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2022 Takk, men den der er 10 mm, det er en delt sånn en som er fotografert. Jeg bruker den til å låse teinehaleren min. Jeg er ute etter en som er litt mindre i diameter, jeg skal låse støttebeina til setet i båten. Det er så fiklete å skulle bruke vingmuttere til å skru av og på når jeg skal ha det løs. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 3.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2022 Ok. når den jeg sent bilde av er 10mm blir den nok for stor når du skal ha 8mm ja. Jeg vet dessverre ikke hva en slik splint som du skal ha heter, men lykke til i den videre jakten! Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 3.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2022 Ser ut som en tiltepinne. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Mastiff Svart 3.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2022 (redigert) Prinsippet er det samme, ja. Men den jeg har, er en del av en splint til en Northlift. Og tiltepinner er for tykke, de er 10-12 mm. Redigert 3.Juni.2022 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 3.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2022 Tiltepinne til Mercury 6hk firetakt 2012 modell. Ø 8 mm, netto lengde uten fjær 145 mm. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Gudrun Svart 3.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2022 (redigert) slettet Redigert 3.Juni.2022 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 4.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2022 @Brigg, takk! Da skal jeg få meg et par sånne, får lete på eBay! Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 4.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2022 Yamaha 4 hk har også 8 mm tiltpinne men de er lenger enn 10-12 cm... Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 4.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2022 Vet dessverre ikke hva det heter på norsk, men på engelsk heter det drop nose pin og du finner masse forskjellig på ebay o.l Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 5.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2022 (redigert) Takk, Skrotnisse og Morten_L. Jeg fikk et tips om en annen løsning som jeg vurderer sterkt. Problemet er jo at det er plagsomt å skulle bruke verktøy hver gang man skal montere og demontere ting som skal av og på medjevne mellomrom, og alt annet enn låsemuttere og Loctite rister løs i en båt. Eller nesten alt... Denne løsningen kjente jeg ikke til engang. Det omfatter et sett fra eBay til noen få hundrelapper med frakt: Man skrur til en vingmutter med fingrene, setter et merke på skruen rett over der den er skrudd til og bruke så det settet til å borre hull gjennom skruene. Så setter man inn en tynn hårnålsplint, og greiene kommer ingen vei: Det er egentlig ment for å bore både gjennom skruen og mutteren for å sikre muttere med sikkerhetstråd (tynn ståltråd) på løpsbiler og sånt, men det burde absolutt kunne brukes til det jeg er ute etter. Fordelen med det er jo at det kan brukes på mange steder, som for å feste stangholdere og sånt. Det høres ut som en veldig snedig løsning for meg. Jeg må uansett kjøpe et billig drillstativ (det blir vel Hard Head fra Jula til 399) til noe annet, og med det bør jeg kunne bore rett nok til å komme greit gjennom skruene. Redigert 5.Juni.2022 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sandman1 Svart 6.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2022 Og da kan også "traktorsplint" brukes. Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
Mastiff Svart 6.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2022 @sandman1 Du tenker på orepinner? Jeg tror ikke jeg har sett dem syrefaste eller små nok for 8 mm bolter, men hvis det fantes, er jo det også et alternativ, ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.