Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Takk, Skrotnisse og Morten_L. Jeg fikk et tips om en annen løsning som jeg vurderer sterkt. Problemet er jo at det er plagsomt å skulle bruke verktøy hver gang man skal montere og demontere ting som skal av og på medjevne mellomrom, og alt annet enn låsemuttere og Loctite rister løs i en båt. Eller nesten alt... Denne løsningen kjente jeg ikke til engang. Det omfatter et sett fra eBay til noen få hundrelapper med frakt:

s-l1600.jpg.60451dca55a058e4c86ba0c9a2339ac6.jpg

Man skrur til en vingmutter med fingrene, setter et merke på skruen rett over der den er skrudd til og bruke så det settet til å borre hull gjennom skruene. Så setter man inn en tynn hårnålsplint, og greiene kommer ingen vei:

image.jpeg.8586e39d2f622c4a51a99d8f4ec10682.jpeg

Det er egentlig ment for å bore både gjennom skruen og mutteren for å sikre muttere med sikkerhetstråd (tynn ståltråd) på løpsbiler og sånt, men det burde absolutt kunne brukes til det jeg er ute etter. Fordelen med det er jo at det kan brukes på mange steder, som for å feste stangholdere og sånt. Det høres ut som en veldig snedig løsning for meg. Jeg må uansett kjøpe et billig drillstativ (det blir vel Hard Head fra Jula til 399) til noe annet, og med det bør jeg kunne bore rett nok til å komme greit gjennom skruene.

Mastiff

Mastiff

Takk, Skrotnisse og Morten_L. Jeg fikk et tips om en annen løsning som jeg vurderer sterkt. Problemet er jo at det er plagsomt å skulle bruke verktøy hver gang man skal montere og demontere ting som skal av og på medjevne mellomrom, og alt annet enn låsemuttere og Loctite rister løs i en båt. Eller nesten alt... Denne løsningen kjente jeg ikke til engang. Det omfatter et sett fra eBay til noen få hundrelapper med frakt:

Man skrur til en vingmutter med fingrene, setter et merke på skruen rett over der den er skrudd til og bruke så det settet til å borre hull gjennom skruene. Så setter man inn en tynn hårnålsplint, og greiene kommer ingen vei:

Det er egentlig ment for å sikre skruer med sikkerhetstråd (tynn ståltråd) på løpsbiler og sånt, men det kan også brukes til det jeg er ute etter. Fordelen med det er jo at det kan brukes på mange steder, som for å feste stangholdere og sånt. Det høres ut som en veldig snedig løsning for meg.

Mastiff

Mastiff

Takk, Skrotnisse og Morten_L. Jeg fikk en PM om en annen løsning som jeg vurderer sterkt. Problemet er jo at det er plagsomt å skulle til med verktøy for å montere og demontere greiene, og alt annet enn låsemuttere og Loctite rister løs i en båt. Eller nesten alt... Denne løsningen kjente jeg ikke til engang. Det omfatter et sett fra eBay til noen få hundrelapper med frakt:

Det er egentlig ment for å sikre skruer med sikkerhetstråd (tynn ståltråd) på løpsbiler og sånt, men det kan også brukes til det jeg er ute etter. Fordelen med det er jo at det kan brukes på mange steder, som for å feste stangholdere og sånt. Det høres ut som en veldig snedig løsning for meg.

• Create New...