Jonasran72
Hei igjen
Har nå begynt å grave litt dypere i problemet med kjølingen siden det ikke blev noe bedre med systemrensen som satt to dager i motoren.
status er nå som følger:
Når jeg kjøre med klokker kommer det veldig lite vann fra kontrollstrålen, ca 50 cm ut fra motoren. Pleier å va ca 2 m stråle . Impeller er helt ny og kontrollert to ganger girhus er og kontrollert flere ganger uten noe som sko stoppe flødet av vann. Det tar ca 7-10 sekunder innen vannet kommer ut fra kontrollstrålen. Det er ganske lenge. Tar vel normalt 1 sek.
Jeg har løsnet eksosmanifolden og sjekket alle slangene rundt fuelcooleren og alt er helt rent og fint. Ikke noe salt noe sted.
jeg har konstatert følgende: Når jeg starter motoren uten lokket til termostat en så kommer der INGET vann i det hele tatt.På videoer på YouTube ser man at det forser ut vann der. Røret lenger nede der kjøleslangen kobles på der kommer det såvidt vann ut. Også der skal det komme mye vann i en sterk stråle.
Betyr dette at, eksosdekselet må av. Og at problemet ligger der? Eller er det mulig at det er stopp helt i bunn av blokken?
Dette er litt frustrerende når sommeren er på vei og båten ligger på land??Men jeg må jo bare prøve å løse dette så godt jeg kan.
Er der noen som har ideer og tips så setter jeg stor pris på det.??