bellen Startet 4.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2022 Holder på med et prosjekt med å få sjøsatt en båt som ikke har vært i bruk på veldig mange år. Har nå fått start på motoren, men det er en stygg klapprelyd fra drevet. Det er vanskelig å lokalisere lyden, men det høres ut som det er fra øvre del av drevet ulyden er sterkest. Er det drivleddet som er deffekt her? https://youtube.com/shorts/B0rrzSigzeA?feature=share Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2022 Den linken, virker ikke... Hvordan ser oljen ut, for regner med at du har tappet ut den gamle? uten å ha hørte noe som helst, så kan kryssene bli tørre eller at nållagrene kan være ødelagt. Har selv byttet disse når jeg hadde dette drevet. Men det kan være mange årsaker til ulyd i ett drev... Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2022 Merkelig, jeg testet linken etter jeg la den ut i går. Legger ut linken på nytt: Youtube Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2022 (redigert) @Roger og OlinaHvor kjøpte du nye kryss og hva betalte du for det? Har ikke fått skiftet oljen enda, men oljen som var på peilepinnen var blank og fin. Redigert 5.Juni.2022 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2022 Kjøpte nye kryss hos Euro Marine: https://euromarine.no/ Jeg husker ikke helt prisen, men mener det av under 1 båtlapp Peilepinnen viser bare oljen på "toppen" det går mange liter på disse drevene. Dette ser du når du tapper ut i bunnen. Oljen kan du forresten kjøpe på Fellekjøpet. Det er det rimeligste. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2022 Ellers så kan vel vanlige mellomakselkryss beregnet for bil brukes. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2022 @Roger og OlinaHar snakket med Euromarine for en stund siden, dei lagerfører ikke deler til SternPowr lenger, men KD-Trading mener selv dei lagerfører alt av deler til dette drevet fortsatt. Olje har jeg allerede kjøpt inn fra Felleskjøpet, så den skal på før sjøsetting. Skal det være pakning mellom der drevet er delt fra transom? @HuldaJa, et kryss er nok det samme om det står på en bil eller noe annet, men skulle gjerne ha visst eksakt mål på dette. Båten står et stykke ifra min hjemplass, inkludert en fergetur for å komme til båten. Får ta meg en telefon til Kd-Trading på tirsdags morgen å høre om det er mulig og få vite målene på krysset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.