Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Captain A skrev 17 minutter siden:

Båter med fast aksling går stort sett snorbeint i sakte fart ,spesielt med 2 akslinger 

 

drev båter kan vingle noe meir


Jeg har hatt litt forskjellige båter opp gjennom og er kresen på dette med retningstabilitet, og med drev med duoprop er retningstabiliteten helt rå i sakte fart.

Dobbel motor med duoprop er enda råere.

Mens jeg har svært ulike erfaringer med single propell outboard. Min forrige Ibiza 760t med 300hk single prop var veldig vinglete. 20 touringen med 150hk er også meget vinglete. Men den nye Askeladden C78 jeg har nå med Suzuki 300hk single propell er overraskende retningstabil. Minner om duoprop. Eneste jeg ikke liker er at propellen spinner for lett ved krapp sving i litt bølger i planefart. Men retningstabiliteten i lav fart er så bra at man ikke trenger dobbel-propell.

Jeg har ingen annen god forklaring enn at skroget på båten kan være med på å avgjøre dette?

 

Lingefan

Lingefan

Captain A skrev 16 minutter siden:

Båter med fast aksling går stort sett snorbeint i sakte fart ,spesielt med 2 akslinger 

 

drev båter kan vingle noe meir


Jeg har hatt litt forskjellige båter opp gjennom og er kresen på dette med retningstabilitet, og med drev med duoprop er retningstabiliteten helt rå i sakte fart.

Dobbel motor med duoprop er enda råere.

Mens jeg har svært ulike erfaringer med single propell outboard. Min forrige Ibiza 760t med 300hk single prop var veldig vinglete. 20 touringen med 150hk er også meget vinglete. Men den nye Askeladden C78 jeg har nå med Suzuki 300hk single propell er overraskende retningstabil. Minner om duoprop. Eneste jeg ikke liker er at propellen spinner for lett ved krapp sving i litt bølger i planefart. Men retningstabiliteten i lav fart er så bra at man ikke trenger dobbel-propell.

 

Lingefan

Lingefan

Captain A skrev 13 minutter siden:

Båter med fast aksling går stort sett snorbeint i sakte fart ,spesielt med 2 akslinger 

 

drev båter kan vingle noe meir


Jeg har hatt litt forskjellige og er kresen på dette, og med drev med duoprop er retningstabiliteten helt rå i sakte fart.

Dobbel motor med duoprop er enda råere.

Mens jeg har svært ulike erfaringer med single propell outboard. Min forrige Ibiza 760t med 300hk single prop var veldig vinglete. 20 touringen med 150hk er også meget vinglete. Men den nye Askeladden C78 jeg har nå med Suzuki 300hk single propell er overraskende retningstabil. Minner om duoprop. Eneste jeg ikke liker er at propellen spinner for lett ved krapp sving i litt bølger i planefart. Men retningstabiliteten i lav fart er så bra at man ikke trenger dobbel-propell.

 



×
×
  • Create New...