andersb
dagens regjering har desverre imponert lite, ikke at jeg hadde de store forhåpningene, men de har underlevert også på de allerede lave. nær familie som var veldig positive, har vært stille, og venner som stemte på de er fortvilte og oppgitt.
Vi ser på inntjeningen på jobb at vi må gjøre noen kraftige grep, vi har også fjernet 2 stillingsannonser på finn nå, ansatte 1 ny istedenfor 3. vi har investert mye i nyere utstyr som er mer strømeffektivt og også gjort endel kartleggig for fornybart, så det bør gå greit, men det ble ikke utenlandsferie i år, og blir ikke det i høst/vinter heller, pengebruken er kuttet, og både jobben og vi privat er i sparemodus. vi har også varslet kunder om kraftig prisøkning, vi bruker strøm for ganske høy 6 siffer i mnd plutselig....
jeg hadde planlagt ny båt i høst, men avventer. ny vinterhytte er også satt på vent, med mindre noe veldig billig dukker opp
min businesspartner droppet også å signere på ny båt som egentlig var planlagt i over 1 år, sett i lys av usikkerheten fremover.
de har iaf nådd målet om å kutte å kjøpe ting, vi går ikke lenger ut og spiser heller, og har bestemt oss for å kutte ned til 1-2 ganger i mnd på restaurant ute, tradisjonelt sett har vi vært mye ute. samme med reise og fjellturer, har før vært på nytt sted hver helg, nå har vi kuttet ut alle bookinger i hele 2022 og har 0 booket ut året av helgeturer.
Desverre fører vårt mønster for endret pengebruk til at restauranter, hotell, butikker og annet får mindre business. når vi endrer mønster, endrer mange også det, vi er i DINK (for referanse)