Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

ohio skrev 5 minutter siden:

Til de som legger ut båter som ble kjøpt til høye coronapriser og vil selge nå må nok regne med større nedgang enn 10% tror jeg 

Eller om vi ser motsatt på det: de som til nå i 2-3 år har fått verdistigning på båter i forhold til nypris i f eks 2016-2017 og hva de gav for båten i den rimeligere 2012-2019 perioden får ikke det lenger.

Prisbildet normaliserer seg tilbake til tross for fortsatt lange leveringstider og prisoppgang i nybåtmarkedet. Primært da etterspørselen har gått fra ekstremt høy (tullete høy) til et mye roligere nivå. Spørsmålet er om det går under normalnivå eller om det holder seg ok. Det får tiden vise. For at det skal være en nedgang må det gjerne først ha vært en oppgang.

Husker jeg kjøpte ny godt utstyrt Ibiza 760t i 2016 for kr 870.000. Solgte i 2017 for 790.000. I fjor og i 2020 kunne jeg ikke finne en eneste 760t fra samme periode med lavere pris.  
Nå må man riktignok tenke på inflasjon også, men det er likevel en beskrivelse av prisbildet. Ny tilsvarende utstyrt 770T koster i dag rundt 1,2-1,3 mill.

Lingefan

Lingefan

ohio skrev 2 minutter siden:

Til de som legger ut båter som ble kjøpt til høye coronapriser og vil selge nå må nok regne med større nedgang enn 10% tror jeg 

Eller om vi ser motsatt på det: de som til nå i 2-3 år har fått verdistigning på båter i forhold til nypris i f eks 2016-2017 og hva de gav for båten i den rimeligere 2012-2019 perioden får ikke det lenger.

Prisbildet normaliserer seg tilbake til tross for fortsatt lange leveringstider og prisoppgang i nybåtmarkedet. Primært da etterspørselen har gått fra ekstremt høy (tullete høy) til et mye roligere nivå. Spørsmålet er om det går under normalnivå eller om det holder seg ok. Det får tiden vise.

• Create New...