Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

MAP sensor styrer vel fortrinnsvis kompressorinnslag i den grad at den kan lage kluss ved oppkjøring, og vil merkes gjennom problemer på et tidligere tidspunkt i kraftregisteret der kompressoren skal arbeide (1600-2600 rpm).

 

Har du et turboproblemer vil du slite med kraften i området etter at kompressor har gjort jobben sin.

 

Få nå kontrollert disse drivstoffilterene først. Du har jo alarm så da klarer jo motor å diagnositisere at noe er feil. Følgelig er det naturlig å sjekke drivstoffilterene før man starter større operasjoner.

 

Edit: Forutsetter at dette er en motor med både kompressor og turbo. Det er jo ikke opplyst.

Chiefengineer

Chiefengineer

MAP sensor styrer vel fortrinnsvis kompressorinnslag i den grad at den kan lage kluss ved oppkjøring, og vil merkes gjennom problemer på et tidligere tidspunkt i kraftregisteret der kompressoren skal arbeide (1600-2600 rpm).

 

Har du et turboproblemer vil du slite med kraften i området etter at kompressor har gjort jobben sin.

 

Få nå kontrollert disse drivstoffilterene først. Du har jo alarm så da klarer jo motor å diagnositisere at noe er feil. Følgelig er det naturlig å sjekke drivstoffilterene før man starter større operasjoner.



×
×
  • Create New...