Jump to content

Edit History

Gudrun

Gudrun

Er kanskje en ørliten forskjell på 4 og 6 syl yanmarmotor med tanke på vibrasjon, men skal ikke være noe plagsomt.

Størrelsen på motor høres grei ut, da de båtene ble lenge levert standard med 85hk. og 96 som alternativ.

 

Selv en slik sølvrev lever ikke evig uten vedlikehold så er det merkbar vibrasjon ville jeg kikket nøyere på gummilabbene. Et skikelig strort skrujen eller et lite spett innimellom på labben for å bevege på motor og du skal kunne se om gummien er utslitt eller har sluppet.

Er og noen båteiere som bytter slike og setter inn det de har lommebok til og i noen tilfeller går ikke alltid det så bra.

Yanmar sine har stemplet inn i gummien et nummer. Kan være vrient å se uten et kamera dyttet nedimellom.

Noen av yanmar sine motorer skal ha forskjellige hardheter på gummilabbene alt etter hvilke side de er montert, men dette vet en forhandler.. 

Ellers ville jeg forhørt meg om dysene har vært sjekket i hht. manualen. Er den treg å starte og eller røyker den mer enn tilsvarende motor ved oppstart og kanskje ikke fullt turtall lengre? Kan være dårlige dyser. Men behøver ikke. De pleier å gå uendelig langt disse motorene uten noe problem. Kanskje du har en bekjent med samme motor som kan være med på visning?

 

Prøver å vedlegge en video av en slik motor ved oppstart (ikke NB)og et bilde av en dårlig gummilabb med knekket bolt..Avdekket med et spett.

 

 

 

P4080580.jpg

Gudrun

Gudrun

Er kanskje en ørliten forskjell på 4 og 6 syl yanmarmotor med tanke på vibrasjon, men skal ikke være noe plagsomt.

Størrelsen på motor høres grei ut, da de båtene ble lenge levert standard med 85hk. og 96 som alternativ.

 

Selv en slik sølvrev lever ikke evig uten vedlikehold så er det merkbar vibrasjon ville jeg kikket nøyere på gummilabbene. Et skikelig strort skrujen eller et lite spett innimellom på labben for å bevege på motor og du skal kunne se om gummien er utslitt eller har sluppet.

Er og noen båteiere som bytter slike og setter inn det de har lommebok til og i noen tilfeller går ikke alltid det så bra.

Yanmar sine har stemplet inn i gummien et nummer. Kan være vrient å se uten et kamera dyttet nedimellom.

 

Prøver å vedlegge en video av en slik motor ved oppstart (ikke NB)og et bilde av en dårlig gummilabb med knekket bolt..

Noen av yanmar sine motorer skal ha forskjellige hardheter på gummien på labbene alt etter hvilke side de er montert, men dette vet en forhandler.. 

 

 

 

P4080580.jpg

Gudrun

Gudrun

Er kanskje liten forskjell på 4 og 6 syl yanmarmotor med tanke på vibrasjon, men skal ikke være noe plagsomt.

Størrelsen på motor høres grei ut, da de båtene ble lenge levert standard med 85hk. og 96 som alternativ.

 

Selv en slik sølvrev lever ikke evig uten vedlikehold så er det merkbar vibrasjon ville jeg kikket nøyere på gummilabbene. Et skikelig strort skrujen eller et lite spett innimellom på labben for å bevege på motor og du skal kunne se om gummien er utslitt eller har sluppet.

Er og noen båteiere som bytter slike og setter inn det de har lommebok til og i noen tilfeller går ikke alltid det så bra.

Yanmar sine har stemplet inn i gummien et nummer. Kan være vrien å se uten et kamera dyttet nedimellom.

 

Prøver å vedlegge en video av en slik motor ved oppstart (ikke NB)og et bilde av en dårlig gummilabb med knekket bolt..

Noen av yanmar sine motorer skal ha forskjellige hardheter på gummien på labbene, men dette vet en forhandler.. 

 

 

IMG_5275.jpg



×
×
  • Create New...