Jump to content

Enkel måte å lufte samt skifte av dobbelt dieselfilter.

Gammern

Recommended Posts

Denne forpumpen (monteres mellom tank og første dieselfilter) er lik pumpene som sitter på større motorer, men kan monteres på skott eller dørk. Gjør samme nytten som en påhenger"blære" ved lufting, men bedre.

Magnetventilen(12 V) må være super hvis man har to filter og vil slippe å henge nede i motorrommet i dårlig vær for å skifte over filter hvis et er i ferd med å gå tett. Betjenes med bryter på instrumentbord. Jeg har bestilt en av hver fra "SVB.de" for å teste. 

20220604_140419[1].jpg

Martin_ skrev for 4 timer siden:

Tenker du å benytte to magnetventiler, en til hvert filter? SVB.de ser ut til å være linken, fant magnetventilen der.

Nei, ettersom det ene filteret allerede er på vei til å bli tett og, i Racors tilfelle, er en tilbakeslagsventil på trykksiden av filteret tenker jeg på magnetventilen og det andre filteret i en "bypass" forbi det tette filteret og videre til finfilteret på motoren. Dvs. et filter er "hovedfilter" og det andre "nødfilter".

Redigert av Gammern (see edit history)
Fantino skrev 52 minutter siden:

Takker! Funderer på det samme (og har fundert noen år) så supert om du legger ut resultatet når du kommer så langt!

Det skal jeg gjøre, tar vel litt tid å få sakene hjem og montert, men skal absolutt legge ut resultatet. Hvis dette virker etter hensikten er det jo utrolig hvor enkelt et tett filter kan "fixes" i et nødstilfelle.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...