PatrickL Startet 8.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2022 Jeg lurer på hva som er fordeler og ulemper med en lavturtallsmotor i cabincruiser med 220hk sies at båten kan gå ca 20-22 knop med den motoren. Hvordan kan man evt øke fart/senke forbruk på en slik installasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 8.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2022 Hvilke 27 fots båt er det? Deplasement, halvplaner eller planende? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2022 leisegang skrev 30 minutter siden: Jeg lurer på hva som er fordeler og ulemper med en lavturtallsmotor i cabincruiser med 220hk sies at båten kan gå ca 20-22 knop med den motoren. Hvordan kan man evt øke fart/senke forbruk på en slik installasjon? Det høres ut som en grei installasjon ut i fra oppnådd fart i alle fall. Øke fart og senke forbruk er neppe mulig samtidig. Men ved å gå litt saktere kan det muligens spares noe. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
PatrickL Svart 8.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2022 Oggiwara'en skrev for 5 timer siden: Hvilke 27 fots båt er det? Deplasement, halvplaner eller planende? Master 820 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2022 Kan være mange fordeler med en lavturtallsmotor. Men ulempene er mer vekt + krever mer plass. Hvaslags motor er det snakk om her, og turtall? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Timmeeh Svart 8.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2022 Er det en iveco det er snakk om? jeg har en iveco 5.9L sekser i min, 145hk bare. Makser på 3000 omdr. Ulemper er som nevnt over vekt, mengde olje og kjølevæske. Dvs det koster litt mer å ta service. Men det driter man i, for man har en holdbar sliter som går og går. Slipper og turbostøyen. betegnelsen er for øvrig 8061 m14, hvis du vil sammenligne med noe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.