Jump to content

Edit History

Nordkapp16.5

Nordkapp16.5

Hei, jeg leste om Boyesen reedventiler i en annen tråd her på forumet.

Jeg har en Johnson 9.9 (2takt) fra 1999. Den ble levert fra forhandler med 15hesters forgasser, og jeg har sjekket - den jobben er faktisk gjort - sjekket ved å måle indre diameter. '99modellen mener jeg allerede har forbedret eksosrør som gir noe økt effekt. Men reed-ventilen tipper jeg at de ikke skiftet.

Jeg ser i delekatalogen rundt reed-ventilen (heter butterfly valve i delekatalogen) at selve ventilmaterialet er forskjellig mellom de to motorene. stoppere og alt rundt har samme delenummer.

Jeg tenker det er uansett en god idé å bytte til det 15hesteren skulle hatt. Men hva med Boyesen eller andre merker? Er de enda bedre? Hvis jeg først skal bytte vil jeg jo sette på det beste jeg får tak i - innenfor rimelighetens grenser når det kommer til pris.

Nordkapp16.5

Nordkapp16.5

Hei, jeg leste om Boyesen reedventiler i en annen tråd her på forumet.

Jeg har en Johnson 9.9 (2takt) fra 1999. Den ble levert fra forhandler med 15hesters forgasser, og jeg har sjekket - den jobben er faktisk gjort - sjekket ved å måle indre diameter. '99modellen mener jeg allerede har forbedret eksosrør som gir noe økt effekt.

Jeg ser i delekatalogen rundt reed-ventilen (heter butterfly valve i delekatalogen) at selve ventilmaterialet er forskjellig mellom de to motorene. stoppere og alt rundt har samme delenummer.

Jeg tenker det er uansett en god idé å bytte til det 15hesteren skulle hatt. Men hva med Boyesen eller andre merker? Er de enda bedre? Hvis jeg først skal bytte vil jeg jo sette på det beste jeg får tak i - innenfor rimelighetens grenser når det kommer til pris.

• Create New...