Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Blouberg skrev 52 minutter siden:

Har kommet til stadiet der vi skal ut å se på båter. Vi ser på 30 fotere ca 2016-2017 (D4-300) og 35 fotere 2013 (D6-330)

Alle båtene har "påstått" dokumentert vedlikehold.

Er litt skremt av "alle" trådene om VP problemer, så kjenner på risikoen ved å velge 9-10 år gamle båter.  

Hva er de første viktige tingene dere ser på når dere vurderer disse motorene? 

 

Jeg tenker man må se antall saker her inne i sammenheng med hvor mange motorer som faktisk er i markedet. Det er mange D motorer i båter i Norge :-)

 

Jeg har som regel på alle mine motorer (bortsett fra 2 takteren ;-) ) at oljen skal være midt på peilepinnen - så fyller jeg heller på om det er behov. Dette gjelder også D motorene jeg har hatt. Kjøpte min første båt med D motor i 2003 - og har hatt 4 båter totalt med de motorene. Supre motorer.

 

saltutslag på intercooler - bare å kjenne i underkant av endelokket om det er fuktig der - og se på starteren som er rett under. Jeg sprayet el punktene på starteren med "sprayfett" for sikkerhets skyld.

 

Sjøvannslokk som lekker - er det første typen av sort plast så skal det byttes.

 

Bitteliten

Bitteliten

Blouberg skrev 49 minutter siden:

Har kommet til stadiet der vi skal ut å se på båter. Vi ser på 30 fotere ca 2016-2017 (D4-300) og 35 fotere 2013 (D6-330)

Alle båtene har "påstått" dokumentert vedlikehold.

Er litt skremt av "alle" trådene om VP problemer, så kjenner på risikoen ved å velge 9-10 år gamle båter.  

Hva er de første viktige tingene dere ser på når dere vurderer disse motorene? 

 

Jeg tenker man må se antall saker her inne i sammenheng med hvor mange motorer som faktisk er i markedet. Det er mange D motorer i båter i Norge :-)

 

Jeg har som regel på alle mine motorer (bortsett fra 2 takteren ;-) ) at oljen skal være midt på peilepinnen - så fyller jeg heller på om det er behov. Dette gjelder også D motorene jeg har hatt. Kjøpte min første båt med D motor i 2003 - og har hatt 4 båter totalt med de motorene. Supre motorer.

 

saltutslag på intercooler - bare å kjenne i underkant av lokket om det er fuktig der - og se på starteren som er rett under. Jeg sprayet el punktene på starteren med "sprayfett" for sikkerhets skyld.

 

Sjøvannslokk som lekker - er det første typen av sort plast så skal det byttes.

 

Bitteliten

Bitteliten

Blouberg skrev 46 minutter siden:

Har kommet til stadiet der vi skal ut å se på båter. Vi ser på 30 fotere ca 2016-2017 (D4-300) og 35 fotere 2013 (D6-330)

Alle båtene har "påstått" dokumentert vedlikehold.

Er litt skremt av "alle" trådene om VP problemer, så kjenner på risikoen ved å velge 9-10 år gamle båter.  

Hva er de første viktige tingene dere ser på når dere vurderer disse motorene? 

 

Jeg tenker man må se antall saker her inne i sammenheng med hvor mange motorer som faktisk er i markedet. Det er mange D motorer i båter i Norge :-)

 

Jeg har som regel på alle mine motorer (bortsett fra 2 takteren ;-) ) at oljen skal være midt på peilepinnen - så fyller jeg heller på om det er behov. Dette gjelder også D motorene jeg har hatt. Kjøpte min første båt med D motor i 2003 - og har hatt 4 båter totalt med de motorene. Supre motorer.



×
×
  • Create New...