Engers Startet 12.Juni.2022 Del på Facebook Startet 12.Juni.2022 Hei. Båten har ligget i boblehavn i vinter, og jeg har den oppe nå i helgen for å rengjøre, polere, osv. osv. Skifter da olje på drevene også. På det ene drevet er oljen litt lys grå, men konsistensen på oljen virker helt ok. Det er vel god sjanse for at jeg har en liten vanninntrenging kanskje ? I så fall lurer jeg på et par ting: 1. Etter å ha fylt på ny olje, kan jeg kjøre den litt, f.eks for å komme til verksted? 2. Er det simringen på propellakslingene det er lekkasje i? og hvordan er det å bytte dette. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 12.Juni.2022 Del på Facebook Svart 12.Juni.2022 Sannsynligvis kommer det gjennom tetting til propellen. Ville ikke vært redd for å kjøre den til verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 12.Juni.2022 Del på Facebook Svart 12.Juni.2022 Kan også komme fra girveksler, isåfall greit for de fleste å bytte selv. Trykk/vakuum test vil avsløre dette. Finnes video på YouTube på hvordan det gjøres. Finnes også video på å bytte simmeringer på propellaksler uten å demontere, men den ville jeg vært skeptisk til. Fort gjort å ødelegge nye tetninger eller pakningsflater med den metoden. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 12.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2022 Finner ikke noe på youtube. Hvis noen vet hvordan jeg får søkt opp dette, er det fint.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.