båtpaulsen Startet 13.Juni.2022 Del på Facebook Startet 13.Juni.2022 (redigert) Hei, skal montere et par vindusviskere fra Biltema. Har en annen båt som er koblet slik: Fra nederst: +, - og S Skal koble to sammen. Er det noen som har bilder og/eller erfaringer med det? Biltema viskere jeg har kjøpt: https://www.biltema.no/batutstyr/elektrisk-utstyr/vindusvisker/vindusvisker-marin-12-v-2000017701 Redigert 13.Juni.2022 av båtpaulsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 13.Juni.2022 Del på Facebook Svart 13.Juni.2022 Hva er det du lurer på i forbindelse med disse viskerne? Sitér dette innlegget Link to post
båtpaulsen Svart 13.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2022 Dreamer skrev 1 time siden: Hva er det du lurer på i forbindelse med disse viskerne? Lurer på om det er rett kobling på en vindusvisker som jeg har i den andre båten. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 13.Juni.2022 Del på Facebook Svart 13.Juni.2022 Du kan koble slik som i den andre båten, men det kommer an på om den nye viskeren skal ha egen bryter. Se på koblingsskjemaet fra Biltema, der er det enkelt forklart hvordan du skal koble. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Juni.2022 Del på Facebook Svart 13.Juni.2022 Skal du ha to viskere på den samme bryteren må du til med en diode, ellers vil den ene holde den andre igang selv om du slår av bryteren. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gerhard Svart 13.Juni.2022 Del på Facebook Svart 13.Juni.2022 Jeg regner med det er slik: + er 12v til selvparkering - er 12v negativ / jord S er 12v fra bryter (Switch) Det ser ut som + og S er koblet sammen. Det betyr at vinduspusseren har selvparkering, men det er koblet slik at den ikke brukes. Hvis du googler "marine wiper motor wiring diagram" (gå rett til "bilder") så får du en del skjemaer, også diodeløsningen til Lars. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Juni.2022 Del på Facebook Svart 14.Juni.2022 Lars H. skrev for 15 timer siden: Skal du ha to viskere på den samme bryteren må du til med en diode, ellers vil den ene holde den andre igang selv om du slår av bryteren. Det opplevde jeg da jeg monterte en ekstra visker på forrige båt. Viskerne gikk helt til begge var i park stilling samtidig, og det kunne lett ta et par minutter... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
båtpaulsen Svart 16.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2022 Takk for gode tips! Har montert de nå, men ikke med selvparkering enda. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.