Jump to content

Edit History

Kallethekid

Kallethekid

Interessant spørsmål! Hvis ikke noe er spesifisert i kontrakten vil jeg tro at utleieren ikke kan lastes for dette så lenge bryggen og plassen er der og er disponibel for leietaker (såfremt ikke utleieren har noen påvirkning på vannstanden). Hvis det står i avtalen att leietakeren skal disponere en båtplass med en viss dybde vil vel kanskje saken stille seg annerledes.  

Edit: ser nå at det kan virke som om utleier ikke får lagt ut brygger? Da ville jeg sagt at plassen ikke er gjort tilgjengelig for leietaker og at han ikke kan kreve (full) betaling. I et vann der slike situasjoner kan oppstå burde det kanskje vært spesifisert i avtalen hva som gjelder.

Kallethekid

Kallethekid

Interessant spørsmål! Hvis ikke noe er spesifisert i kontrakten vil jeg tro at utleieren ikke kan lastes for dette så lenge bryggen og plassen er der og er disponibel for leietaker (såfremt ikke utleieren har noen påvirkning på vannstanden). Hvis det står i avtalen att leietakeren skal disponere en båtplass med en viss dybde vil vel kanskje saken stille seg annerledes. 

• Create New...