Nybrott
Dette er ingen dyr båt. Men betalte 65.000, så ikke aktuelt å skrote den. Når det kommer til samvittigheten ovenfor selger tar jeg det helt med ro. Når jeg kjøpte båten stilte jeg spørsmål ved om det gikk greit å få fraktet den bort fra der den stod. Selger ga da beskjed om at han skulle stå for flyttingen opp til parkeringsplassen. Dette har han ikke ordnet. Og ikke er det veldig enkelt å kommunisere med han lengre heller. Jeg har nå vært i kontakt med mange forskjellige aktører, uten hell. En av de ønsket 600 kr for å komme å se, og det betalte jeg gladelig. Andre har ikke bedt om oppgjør. Greit nok.
som fersk båteier er jeg skeptisk til å få flyttet en stor og tung båt over fra krybbe til henger. Legger ved bilder(dessverre gir de litt dårlig oversikt) som viser at jeg først må vri båten frem til veien. Stående på en krybbe som har hatt 5 år på å synke ned i bakken. men alt er bedre en en båt som ligger på land. Mener helt klart dette er en vesentlig mangel og at jeg således kan heve kjøpet, men det er også en prosess jeg ikke ønsker verken for meg eller selger. Eneste dette så langt har lært meg er at dette ikke er enkelt?