Jump to content

Perkins 6354 røykutvikling eksosbend

Goddis77

Recommended Posts

index skrev Just now:

Det kan det jo være. Fordelen denne gang er at du vil se hvor det lekker. Om du er usikker på om pakningen er nok, legg på et tynt lag eksosmontasjepasta på hver side av den. Da blir det tett.

Gjorde det når jeg monterte de. Regner med det er tett der, men nå når jeg har en lekkasje ett eller annet sted, så er det ikke like lett å se hvor det kommer røyk fra. Uansett så er det pakninger på vei til eksos delen, så får vi begynne der.

Med dagens rente nyheter, så er det kanskje like greit å ikke svi penger på fjorden :crazy:

Goddis77 skrev 5 minutter siden:

Uansett så er det pakninger på vei til eksos delen, så får vi begynne der.

Det går nok helt greit å bruke den gamle pakningen med ny montasjepasta på. Men når jeg ser på videoen igjen så virker den nesten som om det ryker av isolasjonen? Kan det være lekket noe væske inn i isolasjonen, som forårsaker røyken?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ny pakning montert. Ble mindre røyk men ikke helt borte.

Synes for meg som det kommer mellom turbo og eksoskne, men er ikke lett å se.

Har byttet alle pakningene i dette området i vinter. Kan det være at disse trenger tid å sette seg eller noe?

Synes det er merkelig jeg og. Turboen har ny pakning inn mot varmeveksleren, og nå er det jo også ny inn mot eksoskne.

Anleggsflatene ser rene og fine ut og. Det kommer bare når motoren får god temperatur rundt marsjfart.

Var ikke slik før jeg demonterte ting før vinteren, så det må jo være noe som er skjedd da...

Prøv med et speil eller selfiestang på mobilen, så du får sett undersiden av turbo. Dette ser ut til å komme fra undersiden, ikke fra bendet synes jeg. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev 14 minutter siden:

Prøv med et speil eller selfiestang på mobilen, så du får sett undersiden av turbo. Dette ser ut til å komme fra undersiden, ikke fra bendet synes jeg. 

Tror heller ikke det er bendet. Får se om jeg kan ta en runde til med en medhjelper igjen og snuse under turbo.

Goddis77 skrev for 1 time siden:

Noen teorier på hvorfor dette her bare kommer ved driftstemperatur og ikke hele tiden?

Det er nok en sprekk som er tett når det er kaldt, men som utvider seg ved oppvarming. Kan være vanskelig å oppdage.

Ville og målt med følekniv mellom flensene (midt mellom skruene) for å sjekke at ikke flensen bøyer seg.

På ene bildet er det er 8(?) skruehull i flensen på den havlvdelen som er synlig. Hvis så kan den gi litt etter. Spesielt hvis pakningen er litt tykk.

Eller kanskje bare meg som har fått solstikk i varmen... :sweat: :giggle:

Redigert av Gudrun (see edit history)

Liker bedre den tykke pakningen kjenner jeg enn de tynne metallpakningene som jeg fikk til varmeveksleren. Synes de er veldig tynne.

@torbi du nevnte at du fikk med den tykke pakningen i settet ditt når du fikset toppen på din. Hvor kjøpte du det?

De er originalt gått ut av produksjon fikk jeg vite, så de du har fått tak i må være uoriginale tenker jeg?

Goddis77 skrev 34 minutter siden:

Liker bedre den tykke pakningen kjenner jeg enn de tynne metallpakningene som jeg fikk til varmeveksleren. Synes de er veldig tynne.

@torbi du nevnte at du fikk med den tykke pakningen i settet ditt når du fikset toppen på din. Hvor kjøpte du det?

De er originalt gått ut av produksjon fikk jeg vite, så de du har fått tak i må være uoriginale tenker jeg?

Kjøpte hos økonomi deler. 

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

• 4 uker senere...

Da har jeg fått montert ny pakning på multicooler mot motorblokk som er en hel tykk pakning.

La også eksosbandasje fra turbofun på eksosbendet.

Får fremdeles røyk i området, men mener at jeg nå muligens blir lurt av eksosbandasjen. Noen som vet hvor lang tid denne bruker på å slutte å «røyte»?

Den røyker en del i starten mener jeg å ha lest?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...