Goddis77 Svart 23.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2022 index skrev Just now: Det kan det jo være. Fordelen denne gang er at du vil se hvor det lekker. Om du er usikker på om pakningen er nok, legg på et tynt lag eksosmontasjepasta på hver side av den. Da blir det tett. Gjorde det når jeg monterte de. Regner med det er tett der, men nå når jeg har en lekkasje ett eller annet sted, så er det ikke like lett å se hvor det kommer røyk fra. Uansett så er det pakninger på vei til eksos delen, så får vi begynne der. Med dagens rente nyheter, så er det kanskje like greit å ikke svi penger på fjorden Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2022 Goddis77 skrev 5 minutter siden: Uansett så er det pakninger på vei til eksos delen, så får vi begynne der. Det går nok helt greit å bruke den gamle pakningen med ny montasjepasta på. Men når jeg ser på videoen igjen så virker den nesten som om det ryker av isolasjonen? Kan det være lekket noe væske inn i isolasjonen, som forårsaker røyken? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Goddis77 Svart 23.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2022 Synes det var vanskelig å se hvor det kommer fra. Har slike som dette her som er på vei så får teste det først. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2022 Disse har et mykt lag i midten, så om du skraper det rent og fint så tetter de helt uten noe mer. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Goddis77 Svart 28.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2022 Ny pakning montert. Ble mindre røyk men ikke helt borte. Synes for meg som det kommer mellom turbo og eksoskne, men er ikke lett å se. Har byttet alle pakningene i dette området i vinter. Kan det være at disse trenger tid å sette seg eller noe? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2022 Merkelig. Det kan nesten se ut som om røyken kommer fra undersiden av turboen? Eller kanskje det bare er montasjepastaen som tørker? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Goddis77 Svart 29.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2022 Synes det er merkelig jeg og. Turboen har ny pakning inn mot varmeveksleren, og nå er det jo også ny inn mot eksoskne. Anleggsflatene ser rene og fine ut og. Det kommer bare når motoren får god temperatur rundt marsjfart. Var ikke slik før jeg demonterte ting før vinteren, så det må jo være noe som er skjedd da... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2022 Prøv med et speil eller selfiestang på mobilen, så du får sett undersiden av turbo. Dette ser ut til å komme fra undersiden, ikke fra bendet synes jeg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Goddis77 Svart 29.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2022 index skrev 14 minutter siden: Prøv med et speil eller selfiestang på mobilen, så du får sett undersiden av turbo. Dette ser ut til å komme fra undersiden, ikke fra bendet synes jeg. Tror heller ikke det er bendet. Får se om jeg kan ta en runde til med en medhjelper igjen og snuse under turbo. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 1.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Noen teorier på hvorfor dette her bare kommer ved driftstemperatur og ikke hele tiden? Har ikke fått testet mer da det må være 2 personer. Ikke lett å slippe unna når en har 2 småunger å passe på hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 1.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Virker som de kommer under varmeveksleren iflg røyken, metaller utvider seg når motoren er varm . Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
index Svart 1.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Goddis77 skrev for 1 time siden: Noen teorier på hvorfor dette her bare kommer ved driftstemperatur og ikke hele tiden? Det er nok en sprekk som er tett når det er kaldt, men som utvider seg ved oppvarming. Kan være vanskelig å oppdage. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gudrun Svart 1.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 (redigert) Ville og målt med følekniv mellom flensene (midt mellom skruene) for å sjekke at ikke flensen bøyer seg. På ene bildet er det er 8(?) skruehull i flensen på den havlvdelen som er synlig. Hvis så kan den gi litt etter. Spesielt hvis pakningen er litt tykk. Eller kanskje bare meg som har fått solstikk i varmen... Redigert 1.Juli.2022 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 1.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Liker bedre den tykke pakningen kjenner jeg enn de tynne metallpakningene som jeg fikk til varmeveksleren. Synes de er veldig tynne. @torbi du nevnte at du fikk med den tykke pakningen i settet ditt når du fikset toppen på din. Hvor kjøpte du det? De er originalt gått ut av produksjon fikk jeg vite, så de du har fått tak i må være uoriginale tenker jeg? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 1.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 1.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Goddis77 skrev 34 minutter siden: Liker bedre den tykke pakningen kjenner jeg enn de tynne metallpakningene som jeg fikk til varmeveksleren. Synes de er veldig tynne. @torbi du nevnte at du fikk med den tykke pakningen i settet ditt når du fikset toppen på din. Hvor kjøpte du det? De er originalt gått ut av produksjon fikk jeg vite, så de du har fått tak i må være uoriginale tenker jeg? Kjøpte hos økonomi deler. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Goddis77 Svart 1.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Takker. Har sendt de en epost for å høre. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 1.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Er det dette settet her du kjøpte? - https://www.okonomi-deler.no/reservedeler/traktordeler/mf-1080-8000/mf-2685/pakningsett-topp-17 Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 1.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Goddis77 skrev for 7 timer siden: Er det dette settet her du kjøpte? - https://www.okonomi-deler.no/reservedeler/traktordeler/mf-1080-8000/mf-2685/pakningsett-topp-17 Jepp det er den. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Goddis77 Svart 1.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Bestilt Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 1.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2022 Goddis77 skrev 12 minutter siden: Bestilt Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Goddis77 Svart 28.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2022 Da har jeg fått montert ny pakning på multicooler mot motorblokk som er en hel tykk pakning. La også eksosbandasje fra turbofun på eksosbendet. Får fremdeles røyk i området, men mener at jeg nå muligens blir lurt av eksosbandasjen. Noen som vet hvor lang tid denne bruker på å slutte å «røyte»? Den røyker en del i starten mener jeg å ha lest? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2022 Tørker vel etter noen timers kjøring. 10 timer? Kommer an på temperaturen. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 28.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2022 Den her skulle monteres tørt. Enten er det den som røyker nå, eller så fikset ikke ny pakning problemet Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2022 Er det røyting eller røyking som er problemet? Hvis det er røyk, hva er lukten? Diesel, eksos, kjølevæske, olje? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.