Jump to content

Ferskvann går rett i avløpet, windy tornado 2000

Ar83

Recommended Posts

Ferskvann fungerte fint i fjor, men nå pumpes vannet rett ut av skroggjennomføringen (der gråvannet gikk ut ifjor da jeg benyttet feks vask ute). Båten kom i mitt eie i fjor og har varmtvannssystem. Jeg har ikke full oversikt over ferskvannsystemet da deler er vanskelig tilgjengelig. 

Siden ferskvann bare pumpes rett ut blir det kun litt trykk på vasken som ligger lavest i pantry.

Båten har rekevask, pantry, toalettvask, utedusj. Disse kranene er lukket og slik jeg forstår det ikke direkte knytttet til gråvannet. Jeg har feilsøkt et par timer og forsøkt kartlagt systemet, men nå står jeg fast.

Noen som har opplevd lignende eller har tips?

Takker til @Brigg for tips som førte til løsning. Det satt en ventil under ferskvannsutløp til berederen, den har jeg ikke sett tidligere pga litt krøkkete vinkel. Jeg fikk litt bistand på vinteropplaget og da var det heldigvis noen som åpnet denne for å forhindre frostskader. 

Nå er alt klart for sommeren!

Bra at det var en enkel og kostnadsfri fix. Og fint at du oppdaterer tråden med løsningen ?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...