TheodorKK
Da var det tid for en ny oppdatering.
Året er fortsatt 2020 og vår første båtsesong går kjempe fint med mange fine turer og overnattinger. Det ble ingen andre større inngrep på båten dette året, da vi heller brukte den første sesongen til å bli kjent med båten.
Jeg ser nå at jeg må bli mye flinkere til å ta flere bilder, noe som kommer til å gå igjen litt framover.
Har gjort masse som jeg sikkert har glemt pga. Ingen bilder. Men slik er det. Skal prøve å bli flinkere til det framover.
Vi kan hoppe fram til klargjøring/vårpuss 2021. Her begynte jeg å brette opp ermene mer og ville trå til litt for å se hva jeg klarte å gjøre med skutesiden på båten. Den svarte stripen var veldig oksidert og ikke så pen.
Jeg har mye erfaring fra tidligere med pollering og "detailing" av bil, men ikke båt. Prøvde først noe båtpolish på den gamle gelcoaten, men jeg synes den var alt for seig og tung å jobbe med. Så da tok jeg turen hjemom og børstet støv av noen flasker med middel for billakk. Startet med den groveste polishen: Scholl S2 black, så gikk jeg over med Scoll s20, så til slutt s30 på forskjellige spider pads og oscillerende maskin. Dette er som sagt beregnet for billakk, men jeg syns dette var bra å jobbe med og resultatet ble akseptabelt.
Hele nedre del av båten ble polert på denne måten og avsluttet med en god hardvoks som også er beregnet for bil, men det var ikke noe problem. Etter ett år så perlet det fortsatt litt på gelcoaten.
Her kommer masse bilder underveis.
Noen detaljer fikk seg også en runde med autosol.
Propellen ble pusset over og fikk seg også en runde med autosol. Og båten fikk seg en runde med nytt bunnstoff.
Etter maaange timer med jobb, så ble båten blank å fin til å være så gammel. Morro når man får skryt av flere på marinaen.