Sebaldus Startet 24.November.2005 Link til dette innlegget Startet 24.November.2005 Seilene mine er neppe hva de en gang var og ifølge forståsegpåerne var de vel ikke noe da heller. Jeg er forsåvidt fornøyd og har vel ikke akkurat råd til nye seil med det første heller. Tenkte derfor forsøke å lappe litt på de jeg har. Rullefokken fikk ny ytterkant i våres av tidligere eier så den er grei nok. Storseilet derimot er jeg litt redd for ytterkanten på. Seilet er til vanlig rullet inn i masten men flikken som stikker ut ser litt småmorken ut. Kunne derfor tenkt meg å få gått over storseilet og kanskje sydd på en ny bit ytterst. Ser dog for meg at dette koster $$$ når jeg ser annonsene til de vanlige seilmakerne. Hverken jeg eller lommeboken føler seg helt hjemme blandt folk som seiler med kongen, syr seil for whitbreadbåtene osv. Lurer derfor på om noen har tips til en rimelig, folkelig seilmaker. Fortrinnsvis på sørlandet, men jeg er stadig i bergen og buskerud/vestfold. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Heisann! Da seil er en ganske dyr greie, så tror jeg det blir vanskelig å få det så billig, men det er høstrabatter over alt nå for tiden. eller så har jeg ganske god erfaring med UK Syvertsen i sverige, de er ivertfall desidert billigst på å sy nye seil....... Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Hei Anbefaler Gran - snakk med Henning Paur! God service og hyggelige priser!! SE Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 24.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Takk for tips så langt. Det finnes ikke en kjekk og grei kar som syr på garasjeloftet uten å være tilknyttet noen kjede. Noe ala- Kåres-seilloft? Noen stalltips til hva jeg ser på for å byttet den utstikkende flikken på et rullestorseil på en 32 foter? Sitér dette innlegget Link to post
Tore_Tang Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Du har jo verdens greieste kar rett utenfor stuedøra di. Ring Børre på Z-seil og han kan nok gi deg en fornuftig pris på dette. MVH Tore Sitér dette innlegget Link to post
hschrde Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 dan-sails.dk (tror det er rett adresse) selger faktisk store mender brukte seil, bare som et tips. kan jo godt være at en eventuell prisforskjell betaler en tur ned til køben en torsdag ettermiddag? veldig hyggelige folk der - kan være verdt å sjekke ut... Sitér dette innlegget Link to post
junkern Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Jeg pleier å bruke Fischer sails på nesodden. Er veldig godt fornøyd med servicen og prisene de har der. Såvidt jeg vet nå, så driver de ikke lengre med produksjon av seil, kun rep. av seil. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Jeg pleier å bruke Fischer sails på nesodden. Er veldig godt fornøyd med servicen og prisene de har der. Såvidt jeg vet nå, så driver de ikke lengre med produksjon av seil, kun rep. av seil.Hadde også tenkt å nevne FischerSail- naboene må jo holde sammen. Men jeg har også hørt at de skal avvikle, desverre. Sitér dette innlegget Link to post
Stavanger_Seil_AS Svart 25.November.2005 Link til dette innlegget Svart 25.November.2005 fischer: sjefen sluttet 1. oktober damene fortsetter med reparasjoner. (marianne er på flyttefot til Son) Z-seil i Arendal er mitt tips iom. at du de er flinke og lokale. Sitér dette innlegget Link to post
eXpence Svart 25.November.2005 Link til dette innlegget Svart 25.November.2005 Z-seil i Arendal er mitt tips iom. at du de er flinke og lokale.Kan bekreftes!! Meget bra service og kvalitet, følger opp og er greie å ha med å gjøre. Uten sammeligning forøvrig vedr. seilmakere: Man får det man betaler for. Men det kan jo også være "godt nok" Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 8.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2005 Får følge opp tråden med å berette at jeg nå har vært innom hos Z-seil. Seilet mitt ble ferdig på en uke og arbeidet ser ut til å være bra. Seilmakeren fikk tillit hos meg da han ikke prøvde å pushe på meg et nytt seil men mente jeg fint kunne ha seilet mitt noen år till. Med en slik holdning får han kanskje besøk igjen om to eller tre år! Veldig bra service og jeg anbefaler stedet! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Er det en seilmaker som har lus-sett et eller annet sted mellom Stathelle og Sande... skal en tur til Sande i morgen for å hente gummibåten og skulle hatt et sett med ferdige lus som bare kan limes på seilene.... Har ikke særlig lyst til å kjøre lengere enn nødvendig... Finner jeg ikke noen som selger, så blir det noe "home made" tenker jeg.. Mener å ha hørt om en seilmaker i Tørnsbergregionen... er det nogen som vet? Seilene skal på båten på søndag, påsken kommer raskt nå.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
"Mathilde" Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Du kan sjekke med Tolema i Porsgrunn. I deres katalog står trimtråder (lus) med pris på pakker a 20 stk kr 108, pakker a 8 stk kr 35 (selvheftende og er vel de du er på jakt etter??) For sikkerhetsskyld kan du jo ringe Tolema på tlf. 35514788. Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Tønsberg? Da er vel Elvstrøm på Vallø et naturlig valg! SE Sitér dette innlegget Link to post
ole-2 Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 (redigert) For meg er ett naturlig valg i Tønsberg Espen Aker (Aker Seil). Det er sjelden man får høre at det prosjektet der er for dyrt for ditt ambisjonsnivå, sats på noe billigere. En kjempekar som vil ha fornøyde kunder og ikke bare selge mest mulig. Redigert 6.Mars.2008 av ole-2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.