Jump to content

Edit History

vikzz

vikzz

alidal skrev for 8 timer siden:

En kontaktor 230 volt, 16 Amp med 2 normalt åpen og 2 normalt lukkede kontakter..

Slik som denne?

Så hvis jeg forstår det rett, kobler jeg strømmen fra inverter inn på kontaktor. Så kobler jeg inn kretsen som går til salong/bysse/bad på kontaktor. Dette er etter terminal. Vv/frostvakt/lader er koblet inn etter terminal utenom kontaktor. 

Da slipper jeg jo å borre hull i mahognyen til brytere, og det vil gå automatisk, så det er jo en god løsning!

vikzz

vikzz

alidal skrev for 7 timer siden:

En kontaktor 230 volt, 16 Amp med 2 normalt åpen og 2 normalt lukkede kontakter..

Slik som denne?

Så hvis jeg forstår det rett, kobler jeg strømmen fra inverter inn på kontaktor, sammen med den ene forgreningen til forbrukere i salong. 

Da slipper jeg jo å borre hull i mahognyen til brytere, og det vil gå automatisk, så det er jo en god løsning sånn sett. 

Men kobler jeg da inn kontaktor etter landstrømterminalen, eller før? 

Hva betyr boksen med A B på tegningen? Er det styrestrøm? 

vikzz

vikzz

alidal skrev for 6 timer siden:

Slik som denne?

Så hvis jeg forstår det rett, kobler jeg strømmen fra inverter inn på kontaktor, sammen med den ene forgreningen til forbrukere i salong. Så må det kobles inn styrestrøm fra landstrømmen på kontaktor, slik at den vet når den skal svitsje. 

Da slipper jeg jo å borre hull i mahognyen til brytere, og det vil gå automatisk, så det er jo en god løsning sånn sett. 

Hva betyr boksen med A B på tegningen? Er det styrestrøm? 

vikzz

vikzz

alidal skrev for 6 timer siden:

Slik som denne?

Så hvis jeg forstår det rett, kobler jeg alt på kontaktor i en koblingsboks?

Inverter, landstrøm og de to kursene/kretsene inn på kontaktor. 

• Create New...