Jump to content

Valg av familiebåt - NorDan 680 vs Skipsplast 690

Svartbåt

Recommended Posts

Noen som har noe formening om disse båtene? 😊 Ligger sånn ca likt i pris, men Nor-Dan’en er noe større. Sliter veldig med å velge.. Evt er det noen andre båter som passer for en familie på 4 (barn 5 og 8år) med mulighet for overnatting og toalett. 

Er en av de bedre enn den andre når det kommer til stor sjø/vind? Og verditapet? 

Skibsplast 690 var da den kom min drømmebåt. Jeg har alltid likt designet og løsningene; spesielt hvordan de har fått til dette med dobbekøye under hoveddekket. Synes også båten er sosial. Den andre båten kjenner jeg ikke.

+ masse plass for å være 23 fot.

+ smarte løsninger.

+ ofte bra utstyrt.

- Skibsplast finnes ikke lenger.

- liker ikke drev og siden båtene nå begynner å bli noen år, ville jeg undersøkt motor/drev nøye, ved hjelp av kyndig, for ikke å få en kjempekostnad «på kjøpet».

Mulig det finnes 685 å få fatt i fortsatt. Samme båten med utenbordsmotor.

Prisene er jo kommet godt ned på disse nå; så gitt godt vedlikehold; kan dette være et godt kjøp (690).

Søk også på Båtplassen. Båten har vært tema mange ganger siden 2007 (når den kom, så vidt jeg husker). 

https://www.nettavisen.no/mye-bat-for-pengene/s/12-95-1504598 

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Skibsplasten er flott👍 Hadde 655 i mange år. God kvalitet. 

et annet alternativ i samme størrelse er Askeladden 705. Den har hvertfall en flott uteplass. De begynner å bli litt gamle noen av de da. 

Personlig har jeg begynt å se etter snekke med aksling. Enklere vedlikehold(har jeg hørt) og mye plass.

vi er også 2 voksne og 2 barn

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...