forskern
Familiesnekke skrev for 2 timer siden:Hehe, ja, du har helt rett; der manglet det en null…
Jeg har ikke et forhold til hvor mange liter jeg puster per minutt, så jeg er ikke i stand til å vurdere om reklamen henger på greip, eller ikke, men det var da veldig forskjell på ditt overslag og reklamen:«This 0.5-liter mini diving bottle allows you to breathe underwater for 6 to 12 minutes.»
Du har sikkert mye erfaring ang. forbruk, så takk for utredningen; det høres ut som at 0.5-1 liter er litt lite![]()
Komodo har HELT rett. Disse flaskene holder bare til noen få minutter i praksis. Hvis du ligger HELT rolig i overflaten i temperert vann og ikke gjør NOEN ting så kunne du kanskje dratt ut 7-8 min av dem. Kanskje. Hvis du overhode skal bevege deg eller gjøre noe arbeid under vann så har du kanskje 2-3 min tilgjengelig. (Komodo: Jeg tror disse flaskene har EN regulator slik at det ikke er delt første- og andretrinn. Uten at det har så stor praktisk betydning egentlig utover det at du trolig kan puste ned trykket i disse flaskene ørlite lenger ned enn en konvensjonell flaske.)