Bitteliten
Code0 skrev for 1 time siden:Siden du gjengir det utsagnet, så syns vel du det treffer bra. Hvilke andre kurstilbud er det du anbefaler for de som vil lære seg sportsdykking, uten å dø umiddelbart? Jeg tok CMAS, men ser ikke det tilbudet rundt nå for tiden. Du kjenner kanskje til flere som omkom umiddelbart etter PADI- kurset på grunn av den treningen de fikk / ikke fikk?
Jeg har selv alle kurs fra PADI ?. Dykket med DIR rigg først men har nå klassisk PADI rigg med bcd og vanlige slanger. Funker helt fint. Om dere så så var det et ? etter utsagnet om PADI ?
Jeg har hatt ungene mine på PADI prøvedykk i utlandet. Men da var jeg med på dykket selv da de var ferdige i bassenget….. de skulle vel maks gå til 10 meter, men jeg stoppa de på 20…. ?.
vet om ei som drukna på padi kurs. Kjenner instruktøren. Vet om 2 som drukna for noen år siden i Son etter padi kurs i Thailand. De leide utstyr på vår lokale dykkersjappe.. det var det ikke noen feil på.
jeg kjenner eieren ganske godt. Han leier ikke ut utstyr til folk han ikke kjenner lenger.
dykkersenter i indre Oslofjord (padi) hadde også et tilfelle der en person ble funnet livløs på platformen på 5 meter, under dykk med instruktør..
folk dør av alle mulige ting. Også dykking
Dykkerhuset i Moss har SSI kurs nå. De kjenner jeg så godt at jeg kan anbefale de.
skal du ta kurs så ta det i norge og få erfaring med tørrdrakt på kurset.