Ronald Svart 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 Av ren nysgjerrighet - kom du noe videre med denne? Sitér dette innlegget Link to post
TheodorKK Svart 30.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 Ja, jeg takker alle så mye for hjelp og gode råd. Det endte med at jeg nå bestilte ny pumpe. Om jeg hadde fått ting til å funke med en mindre o-ring så hadde den nok ikke vært så effektiv som den burde være uansett. Med tanke på riper og annen slitasje så falt derfor valget på å være på den sikre siden. Det ble mange timer med jobb og mange kroner i vasken, men slik er det jo å ha gammel båt Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 og du har sjølvsagt sjekka at det ikkje er blokkeringar etter pumpa? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 Fin info for oss med Yanmar og ok at TS kommer med en konklusjon. Da blir det mer lærerikt. En som nevnte at grus kommer inn med sjøvatn og det har jeg selv erfart. Og da får du spor på innsiden av pumpe huset. Uansett, riktig god grusfri sommer. Sitér dette innlegget Link to post
TheodorKK Svart 30.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 Takk! Ja, jeg kunne blåse fint inn i røret som går fra vannpumpe og inn i motor. Problemene ble værre etter at jeg begynte med skifte av impeller. Så jeg mener med sikkerhet at hovedsynderen må være vannpumpa. Sjekket også flere slanger videre inn i motor og prøvde også å starte motor i flere omganger med diverse slanger koblet av uten noe endring. Så jeg kan konkludere med 90% sikkerhet at det ikke er noe blokkasje videre etter vannpumpe. Tror heller ikke at de ripene var hovedårsaken til problemene mine. Men de gjør jo garantert noe med effektiviteten de også. Sjekket at bakplate også var innenfor de målene som stod i instruksjonsboka, og den var ikke mye slitt. Men mistenker at den kanskje alikevel har slitt seg på en måte lenger inn i huset? Noe er ivertfall slitt og gjør at ting ikke lenger sitter som det skal. God sommer til dere alle! Håper andre også kan få hjelp fra denne tråden i fremtiden Sitér dette innlegget Link to post
TheodorKK Svart 11.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2022 En avsluttende oppdatering for dere som er interessert. Ny pumpe montert og sjøvannsfilteret fylte seg med vann fortere enn noen gang. Jeg sammenlignet den nye pumpen med den gamle før jeg monterte og kunne da se at gammel bakplate fortsatt hadde god tykkelse, men den satt bittelitt dypere i huset som jeg fryktet. Det var også generelt noe bedre plass i det gamle huset, som gjorde at impeller ikke fungerte optimalt. Derfor velger jeg å konkludere med at slitt vannpumpehus var problemet. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 11.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2022 TheodorKK skrev On 11.7.2022 at 5.00: En avsluttende oppdatering for dere som er interessert. Vis hele sitatet Veldig bra med oppdatering av tråden og at det løste seg for deg Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
paxo Svart 11.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2022 Takk for oppdatering! Det er mange tråder der jeg gjerne skulle sett hva som ble løsning/resultat. Kanskje fler føler seg kallet til å gjøre det samme? I hvert fall i fremtiden? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.