Jump to content

Edit History

Gudrun

Gudrun

Hvis det ble brukt nye pakninger etter varmeksleren var av skulle det bli tett hvis de var skikkelig på plass.

Ellers er det enkleste og billigste:  Åpne lokket på varmeveksler før du starter på kald motor. Stiger vannet etter kort tid for å ville renne over har du mest sannsynlig en lekkasje på kjølerinnsatsen. Ikke helt ukjent fenomen på 30 og 40motorene.

 

Stiger ikke vannet:

Kanskje en tur innom et lokalt bilverksted og høre om å få låne verktøy til å pumpe opp trykk kan kan være noe?

Vi hadde forskjellige typer lokk vi satte på påfyllingsstussen og pumpet forsiktig opp litt trykk. Manomenteret ble fulgt med på. Nålen skulle ikke bevege seg.

Da får du sjekket "slanger og rør" uten noe støy.

Gudrun

Gudrun

Hvis det ble brukt nye pakninger etter varmeksleren var av skulle det bli tett hvis de var skikkelig på plass.

Ellers er det enkleste og billigste:  Åpne lokket på varmeveksler før du starter på kald motor. Stiger vannet for å renne over har du mest sannsynlig en lekkasje på kjølerinnsatsen. Ikke helt ukjent på 30 og 40motorene.

 

Stiger ikke vannet:

Kanskje en tur innom et lokalt bilverksted og høre om å få låne verktøy til å pumpe opp trykk kan kan være noe?

Vi hadde forskjellige typer lokk vi satte på påfyllingsstussen og pumpet forsiktig opp litt trykk. Manomenteret ble fulgt med på. Nålen skulle ikke bevege seg.

Da får du sjekket "slanger og rør" uten noe støy.



×
×
  • Create New...