chris_leikesae Startet 23.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2022 Hei, er det noen som har erfaring med disse? Ser på en 83 modell, med toalett ute på dekk. Ser ikke ut som dette var normalt på disse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 23.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2022 Det var utrolig mange båter som ble bygget på Selsbakk på 80 tallet, og de fleste var jo selvbyggere! Har du et bilde vil du nok få flere svar! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
enslagsgjest Svart 23.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2022 Ser du på sjark varianten eller den som er bygd på formene til Husky 26? Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
chris_leikesae Svart 23.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2022 (redigert) Her ser dere aktuelle båten, ikke sett de med hus bak før Redigert 23.Juni.2022 av chris_leikesae (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 24.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 Dette er jo en kjempefin sjark jo jfr annonse på Finn. Og en slitesterk motor og ferdig rigget. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 24.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 Kjempebåt det der visstnok. Den har siste utgave av skroget, de forrige slingret visst mye mer. Hadde ikke nølt jeg. Ang huset så er det sikkert hjemlaget. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 (redigert) Ja har det "nye" skroget så den ruller betydelig mindre enn de før 82. Ville sjekket undersiden av akterdekket. Mange, men ikke alle brukte treverk som ble plastret over. Tiår med fuktighet og null overfaltebehandling har gjerne fremkalt råte. Dårlig lufting av motor/lasterom kan og være med på å forverre situasjonen. Noen støpte plastdekk med kun treverk ned som støtte i bunnstokker etc. Toalettet akter er ikke dumt på en måte, men tar nå noe dekksplass da. Toaletthuset gir feste for mesan og juksamaskin. En del hadde inngang til toalettet fra forkant babord side av lugar, noen rett inn fra styrehuset. Lite bilder av lugar. Papir i taklufting indikerer den kanskje burde hatt en annen løsning lufteventil. Enten det er nå sjø eller regn som kommer ned der. Normal lufting er nå stengt. Muligheter for fuktighet som igjen kan gi sopp/råte og mulig dårlig kontakter på det elektriske anlegget. Kabler og slanger kan med fordel gåes over. Er det nok åpninger for kjapp drenering av sjø? Tenker en skikkelig druser som fyller opp akterdekket. Solide gummimatter på dekk gjør det mindre glatt og mer behagelig å stå på. Mine tanker sånn i full fart. Lykke til! Redigert 24.Juni.2022 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chris_leikesae Svart 24.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 Takk for svar, ja ikke vært ombord i en av disse før, men blir å kjøpe usett tror jeg evt. ser ut som det er nok hull til å tømme dekket. Er veldig lite sjarker mellom 24-26 fot å oppdrive desverre. Kunne tenkt meg en Malo 25 egentlig men de er umulig å få tak i Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 24.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2022 Få av de ja. Flere av 28 foteren. Men de er så dyre. Tustna har en fin 25 foter, stor kjøl. Langt mellom de og da men. Sitér dette innlegget Link to post
chris_leikesae Svart 25.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2022 Ja ligger vel 2 tilsalgs men ingen er garn rigga og da blir det fort dyrt Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 25.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2022 Ja det baller fort på seg. Men det er vel ikke greier på selfaen heller? Er det med garnrenne? piccolohaler er jo fort 25-30k, så kommer alt av aluarbeid og så videre… greier brukt 20k + -. Koster å få det på stell ja Sitér dette innlegget Link to post
chris_leikesae Svart 25.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2022 Ja nei var ikke med det heller? koster å ordne seg en liten sjark. Ligger en Myra til salgs men 650 begynner å bli dyrt for 24 fot Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 25.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2022 Helt klart. Rigger en kombisjark selv og det koster… så alt man får med båten er verd sin vekt i gull :p Sitér dette innlegget Link to post
chris_leikesae Svart 26.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2022 Ja alt til fiske koster jo skjorta, spesielt det og bytte ut garnhaler/navi utstyr osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Bas9400 Svart 23.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2022 Timmeeh skrev On 24.6.2022 at 6.30: Kjempebåt det der visstnok. Den har siste utgave av skroget, de forrige slingret visst mye mer. Hadde ikke nølt jeg. Ang huset så er det sikkert hjemlaget. Vis hele sitatet Hei! Er det mulig å se om den har det nye skroget om båten fortsatt ligger på sjøen? Jeg stusser i å legge inn bud på en Selfa 26, eier sier det er en 82 modell, men ser at "stripa"/"knekken" i skroget er forskjell fra den jeg kiker på og den som er lagt ut bilde av her. her er bilde av den jeg stusser i. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 23.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2022 N-3-HM er da Nyaskråget,den med toalettet bak Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 23.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2022 Bas9400 skrev On 23.10.2022 at 15.12: Hei! Er det mulig å se om den har det nye skroget om båten fortsatt ligger på sjøen? Jeg stusser i å legge inn bud på en Selfa 26, eier sier det er en 82 modell, men ser at "stripa"/"knekken" i skroget er forskjell fra den jeg kiker på og den som er lagt ut bilde av her. her er bilde av den jeg stusser i. Vis hele sitatet Nå forsto jeg ikke helt hva «stusser» betyr i din sammenheng, men den båten du har bilde av har gamle skroget. Tror ikke man skal svartmale det helt, har hørt folk er kjempefornøyde med disse også. Kanskje de har montert stålkjøl? Da vil jo tyngdepunktet endres og rullingen forandres. Har ingen egenerfaring, kun lest meg opp og hørt med folk. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 23.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2022 husky dane 85 skrev On 23.10.2022 at 16.17: N-3-HM er da Nyaskråget,den med toalettet bak Vis hele sitatet Ja man ser det i baugen. Der er skroglinjen buet ned i baugen. Lettest ser man det i hekken men. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 23.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2022 Dei båtane med den bua linja i baugen er da nya skråget,ikkje så avrunda i overgangen til bunnen,kiminga,trur da var meir fart på dei med den nya skråg forma,eg hadde da gamla skråget,var ikkje noko negativt så vidt eg huska. Sitér dette innlegget Link to post
Bas9400 Svart 23.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2022 Timmeeh skrev On 23.10.2022 at 16.27: Nå forsto jeg ikke helt hva «stusser» betyr i din sammenheng, men den båten du har bilde av har gamle skroget. Tror ikke man skal svartmale det helt, har hørt folk er kjempefornøyde med disse også. Kanskje de har montert stålkjøl? Da vil jo tyngdepunktet endres og rullingen forandres. Har ingen egenerfaring, kun lest meg opp og hørt med folk. Vis hele sitatet Beklager det med "stusser", kan si vurderer i stedet. Jeg bør vell prøve båten i litt sjø før jeg eventuelt legger inn bud. Er det noen som vet hva en slik båt kan være verd? Denne er ikke akkurat i veldig god stand men ser for meg at det kan bli et godt vinterprosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 23.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2022 Bas9400 skrev On 23.10.2022 at 20.08: Beklager det med "stusser", kan si vurderer i stedet. Jeg bør vell prøve båten i litt sjø før jeg eventuelt legger inn bud. Er det noen som vet hva en slik båt kan være verd? Denne er ikke akkurat i veldig god stand men ser for meg at det kan bli et godt vinterprosjekt. Vis hele sitatet På min dialekt er å stusse å nøle, så har fulgt med litt de senere år, og sett hva en får for så så mye penger. Ville sagt selve båten er verdt mye hvis den er godt rigget og har en god motor. til sammenligning så får man tak i disse til rundt 200-250k, med gammel motor og lite utstyr. Det er og blir arbeid. Så selges det jo yrkesaktive båter for 500-700k, da med bra utstyr og gjerne nyere motor. er det mulig å få den i merkeregisteret kan du oppnå laaangt høyere pris for rette objekt. Fiskere betaler mer enn hvermansen, så ha det i bakhodet. Sitér dette innlegget Link to post
Stjern1 Svart 2.April Link til dette innlegget Svart 2.April Er dette gamle eller nye skråget? Dette er en 82 modell ifølge papirene. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 2.April Link til dette innlegget Svart 2.April ser ut til å vera da gamla, ta bilde nermare baugen så er da lettare å sjå Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 4.April Link til dette innlegget Svart 4.April Detta er da gamla/førsta skråget Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.